בפסק דין יוצא דופן, בית משפט השלום בתל אביב קבע כי לא רק רוכב אופניים חשמליים אחראי לנזקי תאונה, אלא גם הנערים שאותם הרכיב. משמעות פסק הדין היא שבמקרה של תאונה באחריות רוכב האופניים, האחריות לפצות את הניזוק על נזקי הרכוש שנגרמו לרכב המעורב עלולה להיות מוטלת גם על המורכבים ולא רק על הרוכב עצמו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקרה הנוכחי, שלושת הקטינים שרכבו על זוג אופניים חשמליים אחד וכן הוריהם יאלצו לשלם סכום כולל של 40 אלף שקל. עוד נקבע כי מי שרכב על האופניים יישא באחריות בשיעור של 50% מסכום הפיצוי, ואילו שני חבריו שהורכבו יישאו כל אחד מהם באחריות בשיעור של 25%.
1 צפייה בגלריה
נער מרכיב נער אחר על אופנים חשמליים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
נער מרכיב נער אחר על אופנים חשמליים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
נער מרכיב נער אחר על אופנים חשמליים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
(צילום: מוטי קמחי)
במקרה המדובר חברת הביטוח שילמה תגמולי ביטוח למבוטחת שלה, נהגת בעלת רכב שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים עם הנתבעים - שלושה קטינים אשר רכבו יחד עם זוג אופניים חשמליים אחד. לאחר מכן תבעה חברת הביטוח את הקטינים ואת הוריהם.
עקב התאונה, נגרם לרכב הנהגת נזק שהוערך על ידי שמאי בסך כ-57 אלף שקל. הנערים טענו כי הנהגת סטתה למסלול הנסיעה של האופניים והתנגשה בהם, אך השופטת דנה עופר קבעה בפסק הדין כי עדותה של הנהגת היתה מהימנה מאוד ו"עיקר האחריות לקרות התאונה רובצת על הנתבעים, רוכבי האופניים".
עו"ד אסף ורשה עו"ד אסף ורשה צילום: שחר כלב
הנזק הועמד כאמור על כ-57 אלף שקל ומסכום זה קבעה השופטת כי יש לנכות את האשם התורם של הנהגת בשיעור של 30%. התוצאה של פסק הדין היא כי הקטינים והוריהם ישלמו יחד ולחוד לחברת הביטוח כ-40 אלף שקל.
לדברי עוה"ד מחולה שירין ואסף ורשה שייצגו את המבטחת "פסק הדין שולח מסר ברור וחד: על אף שמדובר לרוב על נערים ונערות, בית המשפט מצפה מהם להתנהג באופן בוגר ולסרב באופן חד-משמעי להרכבה על אופניים חשמליים".