בית משפט השלום בנצרת ביטל לאחרונה כתב אישום בעבירות מס שהוגש נגד סוהיל כראם, בעלי תחנת "רדיו א-שמס" שמנהל כמה חברות נוספות. השופט דורון פורת קבע שלא נערך לו שימוע לפני הגשת כתב האישום.
כראם הואשם ביולי 2023 שהתקשר במהלך 2020 עם בני זוג בעסקה למכירת דירה ברחוב שדרות הנשיא בחיפה. אף ששווי הדירה היה 5.4 מיליון שקל, הוא דיווח למיסוי מקרקעין על עסקה בסך 4.4 מיליון שקל בלבד. עם זאת, בדיעבד העסקה התבטלה בהליך משפטי בין הצדדים.
1 צפייה בגלריה
פטיש בית משפט
פטיש בית משפט
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עוד צוין בכתב האישום כי בשנים 2017-2014 הוא השמיט מדיווחיו האישיים לרשות המיסים הכנסות שהיו לו מהשכרת נכס מקרקעין לחברה שהוא בעל מניות בה, ושממנה משך משכורות חודשיות – שעליהן כן הצהיר. מדובר על דמי שכירות של כ-350 אלף שקל בשנה, כך שסך ההכנסות הכולל שהושמט עומד על כ-1.4 מיליון שקל. יוחסו לו עבירות של העלמת מס הכנסה ודיווח כוזב למיסוי מקרקעין על מנת להתחמק ממס בעצמו ולסייע לאחר להתחמק ממס.
בדיון ראשון שהתקיים לאחרונה בתיק לצורך הקראת כתב האישום, הדגישו עוה"ד ורד בן שטרית ואלי סרור שייצגו את כראם כי אי-הדיווח למס הכנסה בוצע לפני שנים רבות, ואילו עסקת המקרקעין בוטלה ולא יצאה לפועל כך שאין משמעות לדיווח השגוי לגביה.
עוד הם ציינו כי מדובר באדם מכובד המחזיק בתחנת רדיו א-שמס, רשת ד' בשפה הערבית, וראוי היה לזמן אותו לשימוע על מנת שישמיע את גרסתו. הסנגורים הוסיפו כי פנו לתביעה בבקשה לזמנו לשימוע עוד לפני הגשת כתב האישום, שכן בידיהם טענות הגנה חזקות, אך זה לא קרה. בנסיבות אלה הם ביקשו למחוק את כתב האישום.
מנגד טענה המדינה כי לא התנגדה לשימוע, וכי ההגנה היא זו שלא שיתפה פעולה. בנוסף היא ביקשה שהות על מנת להגיב לבקשה לביטול כתב האישום. אלא שטענת המדינה נסתרה כשהסנגורים הציגו לבית המשפט את מכתבי הפנייה אליה בעניין השימוע.
השופט דורון פורת ציין כי אין מניעה לפי החוק לקיים את השימוע אף בצילו של כתב אישום שהוגש. ואולם, בשל הנזק שעלול להיגרם לנאשם מעצם האישום נגדו, החליט השופט באופן חריג להורות על ביטול כתב האישום עוד לפני ההקראה, על מנת שהתביעה תבצע שימוע מסודר.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ הנאשם: עו"ד אלי סרור, עו"ד ורד בן-שטרית • ב"כ המאשימה: מתמחה גב' טליה כהן • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין