לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ביום חמישי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשת ברגר קינג ישראל, בטענה כי סניף של הרשת מציג עצמו ככשר על אף שהוא אינו כשר בפועל.
בבקשה לאישור הייצוגית טוען המבקש, אדם דתי, כי הזמין צ'יזבורגר בסניף של הרשת שנמצא בקניון עזריאלי בהוד השרון, משום שראה כי יש שלט בסניף שמציין שהמקום כשר, ועל כן הוא סבר כי מדובר בגבינה טבעונית. כשנגס בהמבורגר הוא תהה על איכות חיקוי הגבינה, שכן הטעם היה דומה לגבינה רגילה, ולאחר ששאל בדלפק איך הם מצליחים לייצר טעם שיהיה דומה כל כך לגבינה רגילה - נאמר לו כי מדובר בגבינה רגילה. עוד הובהר לו כי הסניף היה כשר, אבל כבר אינו כשר. "המבקש חש תסכול רב ורגשי כעס על כך שאכל אוכל לא כשר ובאופן ספציפי אכל בשר יחד עם חלב - דבר האסור קטגורית על פי דתו ואמונתו", נכתב בבקשה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אורחת וופר של ברגר קינג
אורחת וופר של ברגר קינג
המבורגר של ברגר קינג
(צילום: AP)
המבקש טוען באמצעות עו"ד עמית בן ארויה ממשרד בן ארויה-וולף, כי "מדובר בהטעיה בוטה והונאת כשרות של קהל צרכנים גדול ורחב. הדברים מקבלים היקף חומרה נרחב בשל פרסומי הרשת. באחד מהם נראה פרזנטור הנראה חרדי מזמין מוצר חדשני המכונה 'הר-בורגר' הכולל בשר ו'פרוסות טבעוניות בטעם צ'דר'. בהתאם, יכול הצופה לסבור כי הרשת ביצעה התאמות לטובת ציבור שומר הכשרות, כך שבסניף כשר ניתן לרכוש חיקוי כשר של צ'יזבורגר; חיקוי שנראה לפי הפרסומת דומה עד זהה למקור הלא כשר. מכל מקום, בסניף בהוד השרון, המוצג כלפי חוץ באותיות של קידוש לבנה ככשר, מוכרים בפועל בשר וחלב ומודים בפה מלא שהסניף אינו כשר", נטען.
במסגרת הבקשה טוען המבקש כי לרשת סניפים רבים בישראל, כאשר חלק מהסניפים כשרים וחלק לא. עוד נטען כי "הרשת נוהגת להתאים את המוצרים שלה לקהל הישראלי. בין היתר, היא מייצרת המבורגרים עם 'בייקון' שאינו עשוי מחזיר אלא מהודו וכן מציעה 'צ'יזבורגר' הכולל 'גבינת' צ'דר טבעונית. משמע, אדם דתי יכול לאכול 'צ'יזבורגר' עם 'בייקון' מבלי לעבור על חוקי הכשרות של הדת היהודית. התאמת המוצרים הבלתי כשרים למוצרים כשרים זכתה מצד הרשת לקמפיין תקשורתי בו נראה גבר צעיר בעל פאות ארוכות וכיפה מזמין 'צ'יזבורגר' עם "בייקון". בפרסומת ביוטיוב צפו למעלה מרבע מיליון צופים".
עו"ד עמית בן-ארויהעו"ד עמית בן-ארויהצילום: שירלי פוקס
מהנהלת דלק, בעלת השליטה החדשה בברגר קינג ישראל נמסר: "הבקשה לייצוגית טרם הגיעה לחברה ולכשתגיע החברה תלמד ותגיב בהתאם. דלק כבעלת השליטה החדשה בברגר קינג מקפידה על כל הכללים ככלל וכללי הכשרות בסניפים הכשרים בפרט וכך גם חברת ברגר קינג".