איך הגיע אייפון מקריית גת לכפר נידח בנורבגיה, ומי השיב אותו לבעליו? "לפני שלושה שבועות נכנסתי למכולת", מספר רועי הלל, המתגורר מזה ארבעה עשורים בנורבגיה, "ואחד העובדים ביקש ממני לבוא איתו למשרד". הלל, שגר בכפר קטן בשם וולדאל, בו לדבריו הגיחה היומית למכולת היא "הדבר היחיד שיש לעשות פה", ניגש לבקשת העובד למשרדה של מנהלת המכולת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"שאלתי, מה קרה? ואז אמרו לי שמצאו אייפון 11 בארגז קלמנטינות שנשלח מישראל", מספר הלל. "כשהגעתי, הטלפון היה כבר שעה בטעינה. ראיתי תמונה של בחורה ממוצא אתיופי בטיקטוק. השם שלה היה כתוב על התמונה אבל לא הצלחנו להיכנס לטלפון. ניסיתי לצלם את התמונה ולהעלות לפייסבוק, אבל בעלת החנות הציעה שננסה לפתוח אותו עם סיסמה. במכה הראשונה היא הצליחה, רשמה 1,2,3,4,5,6 ונפתח המסך".
2 צפייה בגלריה
טלפון ארגז קלמנטינות
טלפון ארגז קלמנטינות
אייפון בארגז קלמנטינות
(צילום: באדיבות רועי הלל)
לאחר שהצליחו לפתוח את הטלפון, ניסו הלל ומנהלת המכולת ליצור קשר עם הבעלים שלו. "ניסיתי קודם כל להתקשר לטלפונים ברשימה שלה אבל אף אחד לא ענה לי. בסוף נזכרתי שבוואטסאפ יש מספר טלפון של בעלת הטלפון, אז התקשרתי אליה חמש-שש פעמים אבל היא לא ענתה לי. לאחר מכן, כתבתי לה 'מצאתי את הטלפון שלך, תיצרי איתי קשר'. שתי דקות אחרי זה היא התקשרה".
בעלת הטלפון סיפרה שהיא עבדה בבית האריזה באשקלון, ממנו יצא משלוח הקלמנטינות. "חשבתי שגנבו לי אותו", אמרה להלל כששוחח איתה, אבל "כנראה שהטלפון נפל בתחתית הארגז תוך כדי העבודה".
2 צפייה בגלריה
טלפון ארגז קלמנטינות
טלפון ארגז קלמנטינות
רועי הלל ומנהלת המכולת
(צילום: Alfred nilsen)
ומה היתה התגובה שלה? "שהיא רוצה לבוא. אמרתי לה שאני בנורבגיה אז היא ענתה 'אני אגיד לאבא שלי שיסיע אותי'. הסברתי לה שזה רחוק, אז היא אמרה 'לא חשוב, אבא שלי יסיע אותי לכל מקום, העיקר שאני אקבל את הטלפון'. הסברתי לה שזה שש שעות במטוס".
אז אמנם בעלת הטלפון לא הגיעה לנורבגיה על מנת לקבל את האייפון האבוד שלה, אבל הוא כבר עושה ברגעים אלה את דרכו אליה. עובדי המכולת החליטו יחדיו לאסוף כסף על מנת להוציא משלוח ולהשיב לה את המכשיר. "יום למחרת כבר שלחו לה את הטלפון", מספר הלל, אם כי "עד עכשיו היא לא קיבלה אותו. הוא נתקע ב-18.3 באיזה טרנזיט. אני כל יום אני עוקב, כל יום מתקשר אליה".
פורסם לראשונה: 17:42, 31.03.21