1 צפייה בגלריה
בריכה
בריכה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום ברחובות קבע לאחרונה שרשת "ישרוטל" תפצה ב-92 אלף שקל אורחת ששברה את הכתף אחרי שהחליקה ממיטת שיזוף במלון כרמים בירושלים. השופט קובי אסולין קבע שישרוטל התרשלה, אך גם התובעת לא נזהרה מספיק, אחרת הפיצוי היה כפול.
התאונה אירעה בקיץ 2017, במהלך חופשה מטעם קופת החולים שבה עבדה התובעת כטכנאית רנטגן וממוגרפיה. לטענתה, היא שהתה במתחם הבריכה במלון וכשקמה ממיטת השיזוף שעליה שכבה נתקלה במדרגה ומעדה. לדבריה, במטרה לבלום את הנפילה היא הושיטה יד למעקה סמוך אבל הדבר רק גרם למתיחת היד ולפגיעה בכתף. כתוצאה מהאירוע נגרמו לה שבר ונכות בכתף.
בתביעה שהגישה בינואר 2019 נטען כי ישרוטל התרשלה בין היתר בכך שהציבה בשטח המלון מדרגה בסמוך למיטת השיזוף, ולא דאגה לכך שהרצפה באזור תהיה מחומר מונע החלקה. לתמיכה בטענות צורפה חוות דעת בתחום הבטיחות שקבעה כי המדרגה מהווה מכשול.
האורחת טענה כי ערב התאונה היא נמנתה על קבוצת אימוני ספורט ואף השתתפה בשישה טריאתלונים. בנוסף, היא נהגה להשתתף באופן קבוע בריקודי עם. לדבריה, השלכות התאונה מונעות ממנה להתמיד בתחביביה.
מנגד טענה רשת ישרוטל שהאורחת נפגעה עקב חוסר תשומת לב ובשל רשלנותה הבלעדית. לשיטתה מדובר במלון תקני ובטיחותי לחלוטין, וראיה לכך שמאז התאונה לא בוצע שינוי כלשהו במקום. הרשת ציינה שגרסת האישה בתביעתה לא מתיישבת עם גרסאות קודמות שסיפקה, שלפיהן התאונה אירעה בשל החלקה ולא בגלל היתקלות במכשול.
תחילה קבע השופט אסולין שהגרסה שלפיה התובעת החליקה מסתברת יותר לנוכח עדויותיה הקודמות בפני נציגי המלון. כך למשל, בדו"ח האירוע למחרת התאונה היא דיווחה: "החלקתי בבריכה הפנימית תוך שאני תופסת במעקה וכתוצאה מכך התעקמה לי היד ונשברה לי עצם בכתף". השופט הבהיר כי היא החליקה על משטח שיש מוגבה עליו פסעה בקומה ממיטת השיזוף, מה שגרם לחבלתה בכתפה.
בפסק הדין צוין כי השילוב של הצבת מיטת שיזוף בצמוד לשיש מחליק במתחם בריכה בו צועדים אנשים עם רגליים רטובות, יצר את הסיכון שהתממש. מכאן, שהמלון הפר את חובת הזהירות שלו כלפי האורחת וחייב לפצותה על נזקיה.
לצד זאת קבע השופט כי הוא סבור שהיה על האורחת לנקוט משנה זהירות, ומשלא נזהרה יש ליחס לה אשם תורם בשיעור של 50%. הוא העריך את נזקיה בשל הפסדי שכר ופנסיה, עזרת הזולת, כאב וסבל והוצאות רפואיות ב-161 אלף שקל. לאחר ניכוי אשם תורם הועמד הפיצוי על 80.5 אלף שקל. בנוסף נפסקו לה שכר טרחת עו"ד בסך 12,244 שקל וכן הוצאות משפט.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: משרד עורכי דין אונגר שויגמן • ב"כ ישרוטל: משרד עורכי הדין הישראלי-רוטשטיין • ynet הוא שותף באתר פסקדין