1 צפייה בגלריה
אבא בן ילד אב ובנו עצוב דיכאון בכי
אבא בן ילד אב ובנו עצוב דיכאון בכי
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית המשפט למשפחה בתל אביב קיבל לאחרונה תביעה של אישה להגדיל את המזונות שמשלם לה בן זוגה לשעבר, מאחר שהוא לא מקיים את זמני השהות שנקבעו לו בבית המשפט. השופט לאירו ברינגר קבע שמדובר בשינוי נסיבות מהותי והגדיל את המזונות מ-1,200 שקל בחודש לכ-2,100 שקל.
בני הזוג ניהלו קשר משנת 2007 וביולי 2010 נולד בנם. הם נפרדו ב-2019 ובפסק דין בעניין המזונות נקבע שהאב צריך לשלם לאם 1,200 שקל בחודש. הצדדים הסכימו כי המשמורת תהיה בידי האם וכי לאב יינתנו הסדרי ראייה נרחבים.
במאי 2020 עתרה האם להגדלת המזונות. בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד יניב גיל היא טענה שחל שינוי נסיבות מהותי ושהאב לא מקיים את זמני השהות שנקבעו. היא ציינה שהבן אובחן על הרצף האוטיסטי והטיפול בו גוזל זמן ואנרגיות רבות כך שמשעה שהאב אינו מקיים את זמני השהות - מדובר בשינוי נסיבות מהותי.
האב, שיוצג על ידי עו"ד אבי אברהמוב, טען מנגד שהילד לא רוצה להיות איתו כי משעמם לו ולכן הוא מחזירו לאם לפני המועד. לדבריו, הקטין הוא ילד מאוד דעתן שמחליט בעצמו על זמני השהות. הוא גם כפר בצרכים המיוחדים של הקטין וטען כי לילד אין שום בעיה ואין סיבה לשלוח אותו לחוגים ולטיפולים שונים.
תסקיר שהוגש בתיק העלה כי הילד רוצה לבלות זמן רב יותר עם אביו אך חושב שהאב לא אוהב אותו כי בזמנים שהם יחד האב רק מתעסק בטלפון הנייד.
השופט ליאור ברינגר כתב כי מדברי האב עצמו בדיון עולה שהילד כלל לא ישן אצלו, אף שחלפו שלוש שנים מאז הושגו ההסכמות בעניין המשמורת שלפיהן הילד אמור לישון אצלו בשבתות ובאמצע שבוע. האב גם הודה שהוא נפגש עם הקטין שעות ספורות בלבד, כ-50 שעות בחודש שהן כשתי יממות מתוך חודש.
השופט הוסיף כי הוא מאמין לטענת האם שגם את הזמן המועט הזה האב אינו מקיים באופן קבוע. מהתסקיר עלתה תמונה קשה של ילד שזקוק וכמהּ לזמני שהות איכותיים עם אביו, אך זה אינו מספק לילד את צרכיו הרגשיים ואינו מקיים את זמני השהות הראויים או המינימליים שנקבעו. השופט הבהיר לאב כי הילד אינו קובע את זמני השהות ומדובר בנושא שנמצא באחריות ההורים, והמליץ לאב לקבל הדרכה הורית.
בנסיבות אלה נקבע שחל שינוי נסיבות מהותי המצדיק את הגדלת המזונות. השופט כתב כי אינו מקבל את "אבחנת" האב שבנו אינו סובל מאוטיזם, עמדה המנוגדת למסמכים רפואיים רבים ולקביעת ביטוח לאומי.
צוין שהכנסתו הפנויה של האב, שגר עם הוריו, עומדת על 6,100 שקל בחודש והוא יכול וצריך להשתתף במימון הוצאות בנו. בסופו של דבר הוגדלו המזונות לסך 2,087 שקל לחודש. האב חויב גם בהפרשים רטרואקטיביים מיום הגשת התביעה. בנוסף ישלם האב ב-60% מההוצאות הרפואיות החריגות וכן מהוצאות החינוך.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האם: עו"ד יניב גיל • ב"כ האב: עו"ד אבי אברהמוב • ynet הוא שותף באתר פסקדין