השכונה החדשה שמשנה את הקריות: מאות זוגות צעירים רכשו בשנים האחרונות דירות חדשות במה שמסתמן כמגנט המשיכה המרכזי בקריות ובצפון הארץ. מדובר בפרויקט בשם "PARK AFEKA" שנבנה על ידי שלוש מיזמות הנדל"ן המובילות בישראל בסטנדרטים שלא נראו עדיין באזור.
מדובר בחברות סלע בינוי, קבוצת בראל וצור ישראל, הבונות פרויקט ענק שיכלול עם סיומו כ־1,600 דירות חדשות בשבעה מתחמים שונים. בפרויקט, שהוא למעשה שכונה שלמה, מוצע מגוון עצום של דירות, הממוקמות גם במגדלי מגורים עם נוף לטבע הפתוח וגם בבנייני בוטיק נמוכים. במתחם גם צמודי קרקע, למי שמחפש בית עם גינה בסביבה עירונית ונגישות שיא לכל יעד.
מלבד הגיוון הגדול בסוגי הדירות ובמבני השכונה החדשה, תושביה ייהנו ממגוון גדול של שירותים במרחק הליכה קצר מהבית. וכך, לצד מתחם המגורים, מוקם גם מרכז מסחר ותעסוקה מתקדם, שבו יהיה ניתן למצוא משרדים, לצד מוקדי מסחר, בילוי ופנאי, שייצרו מתחם שוקק חיים בעבור תושבי השכונה כולה.
יתרון נוסף של הפרויקט החדש הוא השלב שבו הוא נמצא, כאשר מצד אחד הבנייה כבר החלה, מה שמאפשר ראש שקט לרוכשים, ומצד שני הבנה ברורה שהשלב הנוכחי מאפשר רכישה במחיר אטרקטיבי, שצפוי להמשיך ולטפס בהמשך, ככל שהמתחם ילך ויצמח וחלקים נוספים ממנו ייפתחו ויאוכלסו. כל מי שרואה את התמונה המלאה, את האזור לצד עירוב השימושים בפרויקט, מבין שהפוטנציאל הגדול עוד לא ממומש במלואו. שחף ליבוביץ', סמנכ"ל מכירות בחברת סלע בינוי, מציין כי: "אף שהשכונה נמצאת עדיין בשלבי בנייה, היא כבר כוללת מוסדות חינוך, מרכז מסחרי, בנקים, פארקים, מחלפים ועוד, לצד כבישים ותשתיות איכותיות. כך שלתושבים החדשים שמגיעים, יש כל מה שנדרש כדי לנהל אורח חיים מצוין, ללא חבלי הלידה שיש בדרך כלל בשכונות חדשות”.
2 צפייה בגלריה
שכונת פארק אפקה
שכונת פארק אפקה
שכונת פארק אפקה
(הדמיה: OLIN)

חיבור ישיר לכביש 6
לא סתם נקראת השכונה החדשה "PARK AFEKA". האזור שבו היא מוקמת, מוקף בטבע מדהים. מיקום השכונה נושק לשמורות טבע שופעות אתרים ארכיאולוגיים, ומקום מרכזי לטיולי הליכה המושכים מטיילים כבר שנים בכל האזור ומכל רחבי הארץ. מדובר בין היתר באתרים מוכרים, כמו נחל גדורה, תל אפק, טחנת קמח צלבנית, פארק נחל נעמן ועוד. משפחות צעירות יוכלו למצוא את הטבע ממש מתחת לבית לא רק בטיולי סוף השבוע, אלא באופן יומיומי.
עוד מאפיין בולט של השכונה החדשה קשור לנגישות. מצד אחד השכונה ממוקמת מרחק קצר משורה של מבני ציבור ומוסדות חינוך, פארקים ירוקים רחבי ידיים ומוקדי ספורט בילוי ופנאי. מצד שני גם הנגישות התחבורתית מיטבית. מלב השכונה החדשה קיים חיבור לעורק התחבורה הראשי של הקריות – כביש עוקף קריות (כביש 22) וכך גם לכביש 79 ובהמשך גם לכביש 6. מדובר בנגישות שקשה למצוא בשכונות בסדר גודל כזה במקומות אחרים בארץ.
2 צפייה בגלריה
פרויקט צמרת פארק אפקה
פרויקט צמרת פארק אפקה
פרויקט צמרת פארק אפקה
(הדמיה: OLIN)

"השכונה מחוברת ישירות לכביש עוקף קריות, שממנו ניתן להגיע לכל מוקדי העניין המרכזיים של המטרופולין במרחק נסיעה של דקות בודדות. בנוסף השכונה נהנית מנגישות מהירה לכיוון כביש 4 וכביש 79, וכמובן התוכנית להאריך את כביש 6 מצומת סומך ועד שלומי, תהפוך את פארק אפקה לשכונה היחידה בכל האזור שתתחבר אליו ישירות וללא רמזורים כלל. החיבור המדובר לכביש 6 אושר וצפוי לצאת לביצוע במהלך 2024", מסביר ליבוביץ' ומוסיף את העובדה המשמעותית, שהשכונה נטועה ממש בתוך מרחבי הטבע. "אחד מיתרונות השכונה הוא צמידותה לשתי שמורות טבע מהיפות בארץ. האחת תל אפק, הכוללת אגמים, גשרים תלויים, טחנת קמח צלבנית, מרחבים ירוקים ומגוון ייחודי של בעלי חיים. השנייה היא שמורת נחל נעמן, שכחלק מהפיתוח הסביבתי של השכונה, ישולב בה מערך של שבילי הליכה וגשרים, שיאפשרו חיבור ישיר למרחבים הירוקים".
המתחמים השונים שיצאו לשיווק כוללים דירות בנות 3, 4 ו־5 חדרים, לצד דירות מיוחדות עם מפרט עשיר. בנוסף הרוכשים בפרויקט יוכלו ליהנות מתנאי מימון אטרקטיביים. "פרויקט PARK AFEKA מציע לרוכשיו מתכונת תשלומים נוחה במיוחד – 90:10 ללא ריבית וללא הצמדה. כלומר, הלקוח משלם 10% מערך הדירה עם חתימתו על החוזה ואת יתרת התשלום מספק בעת מסירת המפתח", מסכם ליבוביץ'.