1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית המשפט למשפחה בתל אביב הכריע לאחרונה בסכסוך מזונות בין בני זוג לשעבר והורים לשניים: אף שהאם דרשה מהאב 6,850 שקל בחודש, השופטת תמר סנונית פורר קבעה שהיא זו שתשלם לו 1,140 שקל לחודש.
בני הזוג היו נשואים עשור והתגרשו לפני כשלוש שנים. ב-2013, כשהיו עדיין הורים לילד אחד בלבד, ניתן תוקף של פסק דין להסכם שלום בית ולחילופין גירושין שנחתם ביניהם, ובמסגרתו נקבע שהילד ילון בבית האב פעמיים בשבוע ובכל סופ"ש שני. עוד נקבע שהאב ישלם מזונות בסך 3,000 שקל לחודש. אלא שמאז הם חזרו לחיות יחד ואף הביאו ילד נוסף.
לאחר הפרידה הסופית הגיש האב תביעת מזונות שבה טען שהילדים שוהים עמו רוב השבוע, ונמצאים אצל האם רק בסופי שבוע. לדבריו, מאז חתימת ההסכם השתנו הנסיבות: נולד להם בן נוסף, ניתן פסק הדין הידוע בע"מ 919/15 שקבע כי על שני ההורים לשאת במזונות הקטינים, וגם שכר האם עלה במידה ניכרת לעומת שכרו שפחת. לאור זאת, הוא עתר לביטול החיוב שלו במזונות ולחיוב האם בסך של 1,834 שקל.
חרף הסדרי השהות, גם האם הגישה תביעת מזונות: היא עתרה לחייב את האב ב-6,850 שקל בהתאם לרמת החיים שהילדים הורגלו אליה לטענתה. הוא טען בתגובה שלא רק שהילדים שוהים אצלו זמן רב יותר בשבוע, אלא שהכנסתה ויכולותיה הכלכליות עולות במידה ניכרת על אלו שלו.
עו"ד אלה שינפלד  עו"ד אלה שינפלד
השופטת תמר סנונית פורר ציינה שבין הצדדים יש מחלוקת מהותית בנוגע להכנסות של האב, עצמאי שעובד כמורה וככותב. בעוד האם טוענת שהוא מרוויח בממוצע כ-29,975 שקל לחודש, הוא מתעקש שפוטנציאל ההשתכרות שלו עומד על 7,000 שקל בלבד.
בפסק הדין נקבע שסכומי הכסף הנמשכים במזומן ומועברים בהעברת אינטרנט מחשבונות הבנק של האב, ואשר לא הסביר את פשרם, כמו גם סך הוצאותיו החודשיות בכרטיסי אשראי - אינם מתיישבים עם גובה ההכנסה החודשית הנטענת על ידו, אלא מעידים על הכנסות גבוהות במידה ניכרת.
"שוכנעתי כי האב איש ברוך כשרונות וכי לו יבחר יש לו הכנסה ויכולת מעל הממוצע באופן משמעותי והוא יוכל לממשה באופן רב יותר מהמוצהר על ידו היום", כתבה השופטת. היא העמידה את הכנסתו של האב ופוטנציאל הכנסתו החודשית על סך של 15, אלף שקל נטו. את הכנסותיהם הפנויות של הצדדים קבעה השופטת ביחס 27% לאם – 73% לאב.
לנוכח זמני השהות הנרחבים עם האב קבעה השופטת כי האם תישא בתשלום למזונות לאב בסך של 570 שקל לחודש עבור כל אחד מהילדים – ובסך הכל 1,140 שקל לחודש.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האב: עו"ד גרינברג • ב"כ האם: עו"ד גל • עו"ד אלה שינפלד עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין