בסוף השבוע נחגוג את פורים בצל המלחמה. בסיור בחנויות המוכרות תחפושות ואביזרי פורים מצאנו כי חנויות ורשתות רבות החליטו השנה לוותר על הכנסות ולא למכור נפצים, אקדחים, פיקות או קפצונים.
ברשת הצעצועים הגדולה טויס אר אס החליטו לאסור למכור נפצים, אקדחים מכל סוג, פיקות או קפצונים בסניפי הרשת, ויש מודעות שילוט שבהן מצוין בבירור: "אנחנו לא מוכרים נפצים, פורים שמח ובטוח".
2 צפייה בגלריה
למרות המלחמה עדיין מוכרים אקדחי פיקות וקפצונים
למרות המלחמה עדיין מוכרים אקדחי פיקות וקפצונים
למרות המלחמה עדיין מוכרים אקדחי פיקות וקפצונים
(צילום: שאול גולן)
לדברי שירלי פאר יגרמן, מנכ"לית טויס אר אס, "הרשת לא מוכרת בסניפיה נפצים מכל סוג שהוא וגם לא מוכרת את האקדחים לנפצים. אנחנו מקפידים מאוד בנושא זה כבר משנים עברו מפאת הסכנה של חלילה הדלקות תחפושות, על אחת כמה וכמה בזמן מלחמה. אנו לא רואים שום צורך וטעם לאפשר מכירה של נפצים שרק עלולים לגרום לבהלה מיותרת במציאות של מלחמה".
באחרונה פירסמה עו"ד מירב שחם, מומחית לדיני עבודה, עצומה שקוראת להוציא השנה את הנפצים מחוץ לחוק. נכתב בה: "המשחק בנפצים גורם פעמים רבות לפציעות ובנוסף השימוש בהם פוגע באלפי אנשים, משום שמהווה 'טריגר' להתקפי חרדה קשים ותופעות פוסט-טראומה של הלומי קרב ונפגעי מלחמה. השנה אנחנו אומרים - די". שותפתה למאבק "פורים בלי נפצים" היא לילך יזדי, שגם עיצבה את פוסטר העצומה, ובו מצוין: "יש הרבה מאוד נפגעים חדשים שסובלים מחרדות. אנחנו קוראות להורים ולילדים להימנע מרכישת נפצים ופונות לבעלי חנויות ויבואנים להימנע ממכירת נפצים, חזיזים וקפצונים".
2 צפייה בגלריה
שמואל סאייג
שמואל סאייג
הסיר נפצים מהמדפים. שמואל סאייג, הבעלים של חנות ורוד כחול
מי שנענה לקריאה היה שמואל סייאג, הבעלים של חנות ורוד כחול באבן יהודה: "החזרתי לספק את כל הסחורה שהבאתי, פיקות ונפצים, וזאת לבקשת תושבים שפנו אלי בעקבות העצומה. אוזני הייתה קשובה והסרתי מהמדפים".
למרות זאת, הרי שיש חנויות שכן מוכרות. בסיור בסניף הפיראט האדום בבני דרור באזור השרון מצאנו אתמול על המדפים, בלי שום קושי, מלאים של מגוון אקדחי פיקות בטווחי מחירים שונים: מ-45 שקל ועד רובה פיקות ב-150 שקל. את הפיקות עצמן אפשר לרכוש רק בעמדת הקופה עצמה (2 שקלים למארז פיקות).
גם בחנות "ילדים ודרקונים" סניף נס-ציונה, במתחם ישפרו סנטר, מצאנו מבחר של אקדחי פיקות בטווחי מחיר של החל מ-49.90 שקל, רובה פיקות ב-139.90 שקל, וגם ערכה של כמה סוגי אקדחים כולל משקפת בעלות של 249.90 שקל. בסניף מקס סטוק באזור התעשייה פולג בנתניה מוכרים אקדחי פיקות אבל בלי פיקות. "בשל המצב, הוצאנו את הפיקות מהאריזה של האקדחים", אמרה אחת המוכרות. עם זאת, מי שקונה את האקדח יכול לקנות פיקות במקום אחר ולהשתמש לכאורה באקדח פיקות שנמכר לו.