בית הדין האזור לעבודה בתל אביב הכיר במחלת הפרקינסון בה חלה ב', בן ה-75, כמחלה שנגרמה לו במהלך עבודתו והוא יהיה זכאי לקצבה מיוחדת של ביטוח לאומי. הטענה של ביטוח לאומי, לפיה ב' אינו משתף פעולה בהמצאת מסמכים לבירור תביעתו ולכן נאלץ לדחות את התביעה, לא התקבלה על ידי בית המשפט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החלטת בית המשפט מתבססת על חוות דעת של מומחה שמינה בית המשפט לבדוק את טענתו של ב'. למרות שב' אובחן כחולה בפרקינסון בגיל 70 והמומחה אמר שבדרך כלל מחלת פרקינסון שפורצת על רקע תנאי עבודה מתגלה בגיל צעיר יותר (סביב שנות השישים), עדיין מצא המומחה קשר סיבתי בין המחלה לתנאי העבודה של ב'.
1 צפייה בגלריה
דנמציה אלצהיימר שכחה זקנה
דנמציה אלצהיימר שכחה זקנה
חולה אלצהיימר. אילוסטרציה
(ShutterStock)
לפי התביעה, שהגיש ב' לבית הדין האזורי לעבודה באמצעות פרקליטו עו"ד איתמר כהן ממשרד כהן מאק בירושלים, ב' עבד כטכנאי מכונות תפירה במשך חמישים שנה.
במהלך עבודתו, הוא נאלץ לעשות, בלפחות במחצית הזמן מהעבודה שלו, שימוש במסירי שומנים כדי שיוכל לתקן את חלקי המכונות. בכל יום עבודה הוא תיקן כארבע-חמש מכונות והיה חשוף לחומרים מזיקים כמות טינר, נפט, שמן מכונות תפירה ואדים מזוהמים. ב' נחשף לחומרים אלו תוך כדי נשימה או תוך כדי מגע. ב' עבד כעצמאי, אולם בחדר בו עבד לא היו אמצעי אוורור וגם לא חלון, אלא רק הדלת היתה פתוחה.
עורך הדין איתמר כהןעורך הדין איתמר כהןצילום: יוג'ין ויסברג
המומחה הרפואי שבדק את המקרה של ב' טען בבית המשפט כי הסבירות לקשר סיבתי בין חשיפה לחומרים בהם ב' עשה שימוש כטכנאי למחלת הפרקינסון שהתפרצה אצלו עומדת על למעלה מ-50%. בנוסף, גם עצם זה שב' עבר תאונה קשה לפני מספר שנים, לא החליש את הקשר בעניין העבודה והחומרים בהם עשה שימוש למחלה.