האירו נחלש היום (ג') בכ-0.8% אל מול השקל ושערו היציג ננעל על 3.624 שקלים, בעוד הדולר התחזק ושערו היציג נקבע על 3.519 שקלים. במקביל, האירו נמצא בשפל של כ-20 שנה אל מול הדולר ושני המטבעות רחוקים רק בפער קטן מאוד כאשר דולר אחד שווה כ-0.98 אירו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשנת 2010 היה הפער בין הדולר לאירו 40%. מאז הצטמצם הפער בהדרגה וכעת אין מוציאים מכלל אפשרות שעקב התחזקות הדולר והמלחמה בטבורה של אירופה אירו אחד יהיה שווה דולר אחד.
1 צפייה בגלריה
שטרות של דולר ושל אירו
שטרות של דולר ושל אירו
שטרות של דולר ושל אירו
(צילום: Shutterstock)
ברקע לנפילת האירו: הזינוק במחירי האנרגיה ביבשת ממשיך בצל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה וגרמניה רשמה בחודש מאי גירעון מסחר בפעם הראשונה מזה למעלה מ-30 שנה. במקביל, החשש ממיתון באירופה עולה ומאיים על מהלך העלאות הריבית שמתכנן הבנק המרכזי האירופי בניסיון להתמודד עם האינפלציה.
בתוך כך, גם הפאונד צונח לשפל של שנתיים מול הדולר הערב, על רקע המשבר בממשלה של בוריס ג'ונסון. ההתפטרות של שני שרים בכירים בממשלה הבריטית, שעשויה לסיים את תקופת כהונתו של ג'ונסון, החריפה את הלחץ על המטבע, שכבר נפגע מהחשש ממיתון ומהאינפלציה הגוברת בממלכה. הפאונד נסחר בשעה זו ב-1.195 דולר.
בינתיים בארץ, אמש העלה בנק ישראל את הריבית הבסיסית במשק ב-0.5% - השיעור החד ביותר זה 11 שנה - מה שלכאורה אמור לחזק את השקל. אולם, נכון לעכשיו התחזקות הדולר בעולם גוברת על העלאת הריבית והשאלה כעת היא האם הדולר ישתווה בקרוב בערכו לאירו.
אחד הגורמים לכך שהשקל לא מתחזק לפי שעה מול המטבעות הזרים הוא עודפי ביקושים לדולר כבתחילת כל חודש, אשר מגיעים ברקע הצורך לביצוע תשלומים והעברת משכורות לעובדים של החברות המייצאות והתעשיינים.
פורסם לראשונה: 14:42, 05.07.22