שופרסל סוגרת את "אורגניק מרקט" רשת המזון האורגני שבבעלותה, שפועלת מחוץ לסניפי שופרסל. כיום מפעילה הרשת 3 סניפים ביניהם הסניף המיתולוגי ברחוב שינקין בת"א. אחד מהסניפים שייסגרו יוסב לסניף של שופרסל אקספרס. עם זאת פעילות המזון האורגני תחת המותג "גרין" ממשיכה לפעול בתוך סניפי שופרסל.
הרשת, תחת ניהולו של ריצ'י האנטר, רכשה ב-2011 את אורגניק מרקט תמורת 31 מיליון שקל, כאשר טרנד המזון האורגני היה בתחילתו. הרשת נרכשה מידי הולי ברונפמן, אחותו של מתיו ברונפמן, שבעת ביצוע העסקה היה מבעלי רשת שופרסל, ונחשבה עסקת "בעלי עניין".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio

1 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
שופרסל
(צילום: עמית שעל)
הרכישה, שהפתיעה את השוק, בוצעה על רקע האמונה כי שוק המזון האורגני יצמח בקצב מהיר, והיוותה תשובה ליוזמת המתחרה הריבוע הכחול, אז בעלת רשת מגה, שרכשה את השליטה ברשת עדן טבע מרקט שלימים נמכרה לרשת טיב טעם. זו הסבה לה הפסדים כבדים, ולבסוף נסגרה - לאחר שהתברר כי שוק המזון האורגני, גם אם צמח, קטן מאוד בהיקפו ואינו מצדיק את הפעילות.
הסגירה כעת מתבצעת במסגרת תוכנית ההבראה שפירסמה בשבוע שעבר הנהלת שופרסל במטרה להשיג חיסכון בהוצאות בגובה 250 מיליון שקל לשנה. התוכנית כוללת סגירת 33 סניפים, כאשר בימים אלה נסגר כבר סניף שופרסל דיל בהרצליה פיתוח.

סגירת סניפי Be

בנוסף תסגור שופרסל סניף של רשת Be, רשת הפארם שלה, בביה"ח תל השומר. גורמים ברשת טענו כי מיקומו היה נחות ביחס לסניף המתחרה של סופר-פארם ושטחו היה קטן יחסית. משופרסל נמסר כי "Be תפתח בעתיד סניף גדול במרכז מסחרי חדש שבונה בימים אלה חברת גזית בצומת סביון".
עוד נודע ל-ynet כי סניפים נוספים של Be יסגרו במתחם וואן בב"ש, ברחוב שרי ישראל בירושלים, במדיקל רחובות וברחוב חנקין בחולון. בסה"כ תסגור שופרסל במסגרת תוכנית ההבראה שלה 11 סניפים של רשת Be שהוגדרו בתוכניתה הבראה שלה כמפסידים.