1 צפייה בגלריה
ענף המוסכים. הופך מסובך יותר משנה לשנה.
ענף המוסכים. הופך מסובך יותר משנה לשנה.
אילוסטרציה
(צילום: Minerva Studio)
בית משפט השלום בחדרה קבע לאחרונה שבעלי בעל מוסך בפרדס חנה יפוצה בכ-86 אלף שקל על ידי לקוח שתקף והשפיל אותו לעיני אחרים מאחר שלא היה מרוצה מהשירות. השופטת קרן אניספלד קבעה שהלקוח הוציא את דיבתו של התובע ופגע במוניטין שלו.
ב-2020 שלח בעלי רכב קדילאק את אחיו למוסך בפרדס חנה על מנת להחליף נורה, שם נדרש לשלם 644 שקל עבור השירות. בעלי הרכב, שלדבריו קיבל ממוסך אחר הצעת מחיר של 200 שקל בלבד, הגיע למקום והחל לקלל את בעליו: "איפה הבן זונה, תקשיב לי ותקשיב לי טוב, אני אזיין אותך". הוא ניסה להשליך לעברו סטרטר שהיה במקום, ומאוחר יותר נגח במצחו. בעקבות האירועים הוגש נגדו כתב אישום, אך ההליך הפלילי הסתיים בזיכויו מחמת התמודדות נפש.
עו"ד עזרא גולדמןעו"ד עזרא גולדמן
בתביעה האזרחית שהגיש בעלי המוסך באפריל 2021 הוא דרש פיצוי של 200 אלף שקל, בין היתר עבור הוצאת דיבתו לעיני 40 עובדים ולקוחות שנכחו במוסך בזמן האירוע. מנגד טען הנתבע שהם התווכחו על רקע המחיר המופקע שהוא נדרש לשלם על החלפת הנורה, ולא מעבר לכך. לשיטתו לא מדובר בלשון הרע.
אבל השופטת אניספלד דחתה את ניסיון בעל הרכב להתנער מהעובדות שהוכחו במסגרת ההליך הפלילי. שם, כתנאי לזיכויו, הוא הודה במעשים שיוחסו לו, כלומר שתקף וקילל את בעל המוסך. היא קבעה כי חל "השתק שיפוטי" המונע ממנו לטעון אחרת בתביעה האזרחית: "יש דופי בכך שבהליך הנוכחי כפר הנתבע בעובדות שאת נכונותן הוא אישר בהליך הפלילי".
היא ציינה שלעומת גרסתו המקרטעת, עדות בעל המוסך הייתה קולחת ואמינה. הוא סיפר שהנתבע החנה את רכבו ליד המוסך, התקדם לכיוונו ונצמד אליו תוך שהוא מקלל. הוא הוסיף שהנהג השתולל במקום, צעק ודפק על כלי רכב, והואיל לעזוב רק אחרי שאוים בהזמנת משטרה.
השופטת קבעה כי הקללות והגידופים שהשמיע כלפי בעל המוסך השחירו את פניו של האחרון בפני הנוכחים ומהווים לשון הרע. עוד נקבע שנגיחת בעל הרכב בראשו של בעל המוסך מהווה תקיפה כהגדרתה בפקודת הנזיקין. היא הוסיפה כי במעשיו פגע בעל הרכב במוניטין של בעל המוסך, וגרם לו לעוגמת נפש. היא פסקה לבעל המוסך פיצוי של 70,734 שקל עבור הוצאת הדיבה, התקיפה, הפגיעה במוניטין, עוגמת הנפש והתשלום עבור החלפת הנורה. בעל הרכב חויב גם בהוצאות ושכר טרחת עו"ד בסך 15,860 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ בעל המוסך: עו"ד אכרם עמארנה • ב"כ בעל הרכב: עו"ד עמירם מוראד • עו"ד עזרא גולדמן עוסק בלשון הרע • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין