1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בקריות קיבל לאחרונה תביעת רשלנות רפואית שהגישה מטופלת נגד רופא שיניים שביצע התקנת גשרים באופן רשלני, ללא תמיכה מבנית מספיקה. השופט מוחמד עלי קבע שהיא תפוצה בכ-140 אלף שקל.
התובעת סיפרה שפנתה לרופא השיניים ב-2013. לדבריה, היא בחרה בו מכיוון שעלות הטיפול אצלו הייתה הנמוכה ביותר – 14 אלף שקל. הוא ביצע עקירת שיניים והחלפת גשרים בתוכנית טיפולית שנמשכה שנתיים. כעבור זמן לא רב התברר שהטיפול לא צלח, הגשר נשבר והיא נותרה עם מערכת שיניים לא מתפקדת שגרמה לה, בין היתר, קשיים באכילה.
הרופא הכחיש שטיפל בתובעת. הוא ציין כי אין כל מסמך שקושר בינו לבין הטיפול שניתן לה, ואין זה סביר שבזמן הטיפול היא לא קיבלה תוכנית עבודה או מסמכים אחרים שיכולים להעיד על הקשר ביניהם.
הוא הוסיף שלפני כמה שנים נפרצה המרפאה ומתוכה נגנבו תיקים וחומרים כך שאין ביכולתו לסתור את גרסתה. מעבר לכך טען שאין לקבל את טענות התובעת שהטיפול היה רשלני.
אבל השופט מוחמד עלי קיבל את התביעה וקבע שמחומר הראיות עולה שהתובעת טופלה על ידי הרופא ועדותה הייתה אמינה. הוא ציין שלא סביר שהתובעת בחרה רופא שיניים אקראי ונטפלה אליו כמי שטיפל בה.
מומחה שמונה על ידי בית המשפט הסיק שרופא השיניים התרשל בטיפול שניתן לתובעת. הוא קבע בצורה נחרצת כי הטיפול "נעשה בצורה מרושלת ולא זהירה שאינה מקובלת לחלוטין בפרקטיקה היום יומית בארץ ובעולם". עוד נכתב בחוות הדעת כי הגשר שהותקן היה ארוך וללא בסיס יציב של שיניים חזקות מה שגרם לניתוק הגשר ובהמשך לשבר.
עו"ד מור דבירעו"ד מור דביר
באשר לגובה הפיצוי השופט קיבל את חוות דעת המומחה שלפיה יש לאפשר לתובעת טיפול שיקומי הכולל התקנת שתלים, החלפת מבנים וכתרים, תותבות וגשרים, בעלות של 79 אלף שקל. הוא ציין כי אמנם התובעת פנתה לרופא לשם קבלת טיפול שכלל עקירת שיניים וגשרים, והתוכנית הטיפולית של המומחה כוללת שיקום טוב יותר הכולל שתלים, אך הדבר אינו סוטה מכלל "השבת המצב לקדמותו".
השופט הבהיר כי מטרת דיני הנזיקין היא להעמיד את הניזוק במצב שבו היה נתון לולא מעשה העוולה. לדבריו, השבת המצב לקדמותו אינה כלל מתמטי: "התובעת פנתה לנתבע כדי לטפל בשיניה ולהביא למצב של מערכת שיניים בריאה ומתפקדת, ועל כן זהו הבסיס לבחינת הדברים".
הוא הוסיף כי השבה שכזו כרוכה בביצוע התוכנית שמציע מומחה בית המשפט ולא תכנית נרחבת ויקרה יותר שהציע מומחה מטעם התובעת.
עוד פסק השופט לטובת המטופלת פיצוי של 30 אלף שקל על כאב וסבל. בסך הכל חויב הרופא לשלם לה פיצויים בסך 109 אלף שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 22 אלף שקל ו-7,500 שקל הוצאות.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד ח' רובין • ב"כ הנתבע: עו"ד ש' קסום • עו"ד מור דביר עוסקת ברשלנות רפואית • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין