1 צפייה בגלריה
מתבגרים
מתבגרים
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בית משפט השלום בחיפה נתן לאחרונה תוקף של פסק דין להסכם פשרה שנחתם בין אישה ישראלית לבין גבר בדואי, שלטענתה שיקר לה כשהציג עצמו כיהודי אמיד והוציא ממנה במרמה כסף לרכישת מגרש. השופטת סיגלית גץ אופיר אישרה את ההסכם שלפיו הוא ישלם לתובעת 60 אלף שקל לצורך סיום המחלוקות ביניהם.
אין זו הפעם הראשונה שבה הנתבע מעורב בפרשה מסוג זה: בעבר הוא הואשם בקבלת דבר במרמה לאחר שקיים יחסי מין עם אישה שחשבה שהוא יהודי וריצה עונש מאסר.
בינואר השנה הוגשה נגדו תביעה על ידי אם חד הורית לילדה נכה, שניהלה איתו זוגיות מספטמבר 2018. באמצעות עו"ד חגית יחזקאל היא טענה שהוא הציג עצמו כגרוש עתיר בנכסים ובעל קשרים במשרד הביטחון. בשלב מסוים הוא ביקש ממנה להלוות לו 48,308 שקל לצורך תשלום לרשות מקרקעי ישראל עבור רכישת מגרש. לשם כך היא לקחת הלוואה מהבנק ואף שילמה בעצמה לרשות.
בתביעה נטען שהם סיכמו שהוא יחזיר לה את ההלוואה תוך חודשיים, אך הזמן חלף והוא נעלם עם הכסף. לדבריה, הנתבע פעל כלפיה באותה שיטה שבה פעל בעבר כדי להונות נשים תמימות, לנצל אותן ולגזול את כספן. היא ציינה שהחלה בהליכים נגדו לאחר שאמר לה שאין בכוונתו להחזיר את הכסף.
הנתבע, שיוצג על ידי עו"ד חורש ששון מהסיוע המשפטי, טען להגנתו שהאישה נתנה לו את הכסף מרצונה מבלי שביקש. הוא התעקש שהחזיר לה 45 אלף שקל שביקש מאימו למשוך עבורו, ועל 3,000 השקלים הנותרים התובעת ויתרה לו.
במהלך דיון ההוכחות העלה הנתבע כמה גרסאות לנסיבות שבהן לכאורה החזיר לתובעת את הכסף. תחילה העיד כי אינו זוכר את התאריך שבו הכסף הוחזר, ובהמשך אמר ש"יכול להיות" שפגש את התובעת במכון הכושר יחד עם בן דודו ושם נתן לה את הכסף.
אלא שבן הדוד מסר בתצהיר לבית המשפט שהמפגש במכון הכושר אירע במאי 2020 - מועד שבו הנתבע אמור היה לשהות במעצר בית. כשנשאל האם הפר את מעצר הבית כדי להחזיר לתובעת את הכסף הוא השיב בשלילה, ולאחר מכן שינה גרסה ואמר שאולי יצא מהבית בתום לב.
גם בן הדוד נחקר בבית המשפט על מועד מסירת הכסף, והשיב כי יכול להיות שטעה בתצהיר ובפועל הוא לא זוכר מתי הכסף נמסר לתובעת. על רקע זה, בתום דיון ההוכחות המליץ בית המשפט לצדדים להתפשר, והם הסכימו שהנתבע ישלם לתובעת 60 אלף שקלים לצורך סיום המחלוקות ביניהם. השופטת נתנה להסכמת הצדדים תוקף של פסק דין.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד חגית יחזקאל • ב"כ הנתבע: עו"ד חורש ששון מהסיוע המשפטי • ynet הוא שותף באתר פסקדין