רשתות הסופרים הגדולות במגזר הערבי ממשיכות להתרחב, ובתחומי פעילות נוספים: קבוצת הקמעונאות סאלח דבאח ובניו נכנסת גם לתחום היזמות וההשקעות בנדל"ן. דבאח זכתה במכרז לזכויות חכירה לשטח של 14 דונם בשכונת יובלים בקריית שמונה, לא רחוק ממכללת תל חי, תמורת 32 מיליון שקלים.
השטח הוקצה להקמת מרכז מסחרי, שיפעל בו גם סופרמרקט של הרשת בגודל של 7,000 מ"ר, שיהיה הראשון של דבאח בעיר, וכן בית מלון לעידוד התיירות בקריית שמונה והסביבה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
רשת דבאח
רשת דבאח
רשת דבאח
(צילום: אלעד גרשגורן)
רק לפני שבוע הודיעה רשת קינג סטור, שמפעילה 22 סניפים במגזר הערבי ובערים מעורבות, ונמצאת בבעלות בני הדודים מוחמד חסן ובילאל אלמשדווהי מכפר כנא, כי תיכנס לראשונה לגוש דן, כפר סבא, נתניה ועוד, ותשקיע 100 מיליון שקלים במטרה לפרוץ לשוק היהודי ולהגיע ל-35 סניפים.
משפחת דבאח היא מדיר אל אסד. אבי המשפחה, אחמד דבאח, הוא ראש מועצת דיר אל אסד לשעבר. בנו סאלח דבאח, משמש כמנכ"ל הרשת, ששוקלת בדומה לקינג סטור, ובמקביל להתרחבות לנדל"ן, כניסה למרכז הארץ.
"הקבוצה בראשותי עושה קפיצת מדרגה משמעותית, וכעת אנו מתחילים להתרחב גם לתחומים חדשים כמו השקעות, נדל״ן, ומלונאות, ושמחים על ההזדמנות לעשות זאת בקריית שמונה", אמר המנכ"ל דבאח. "עם הניסיון שלנו בתחום הקמעונאות נדע לייצר ערך גבוה לעיר ולספק לה שירותים ומוצרים איכותיים".
בבעלות המשפחה גם מרכז מסחרי חדש בכניסה לדיר אל אסאד, על המחלף החדש לכרמיאל, שפועל בו סופרמרקט. בנוסף, פועלים סניפי סופר דבאח נוספים בעין המפרץ, במגדל ובב"ש. בקרוב יפתחו סניפים בנצרת, בצ'ק פוסט בחיפה, וביישובי המשולש.
לרשת יש גם בית קליה, ובנוסף משפחת דבאח מגדלת את עדרי הבקר שמהם נמכר הבשר בסופרמרקטים השונים שלה. לסניפי הרשת צמודה רשת קצביות "מקור הבשר גלאט" שמוכרת בשר כשר.