1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט למשפחה בקריית גת הוציא לאחרונה צו הרחקה למשך שלושה חודשים נגד עו"ד שאשתו בנפרד טענה שהוא מטריד אותה ובין השאר הציץ לה מקיימת יחסי מין עם גבר אחר. השופט אריאל ממן קבע כי מעבר לפגיעה המשמעותית באיכות החיים של האישה, ההתנהלות של הבעל פוגעת בילדים שנחשפים לסכסוך הקשה.
בחודש שעבר ביקשה האישה להוציא נגד בעלה צו הרחקה, בטענה שהוא בולש אחריה, מציץ לביתה, מאיים עליה ומקלל אותה בנוכחות שלושת הילדים שלהם ולדבריה גם התקין לה תוכנת ריגול במחשב. היא סיפרה שהוא צילם אותה עם גבר אחר, איים עליו והבריח אותו.
לאחר שהשופט אריאל ממן קיים דיון בנוכחותה בלבד הוא החליט להוציא צו שמרחיק את הבעל 100 מטר מביתה למשך שבוע – עד לדיון הבא שייערך בנוכחות שני הצדדים. אלא שעוד באותו הערב ביקש הבעל לבטל את הצו בטענה שאשתו תקפה אותו ואיימה עליו, ושהצו פוגע בפרנסתו, שכן הוא חקלאי שנמצא בעיצומו של קטיף לימונים בחלקה שבה בנוי הבית. לדבריו הוא מתגורר בבית אחר בנחלה, כך שהצו מונע ממנו גם להיכנס לביתו.
אבל הצו לא בוטל ובדיון שהתקיים כעבור שבוע סירב הבעל לכל הצעת פשרה שהעלה השופט, בין היתר לצו הרחקה הדדי שיאפשר לו להיכנס לפרדס שלוש פעמים בשבוע לזמן מוגבל לצורך הקטיף.
עו"ד לאה קליין אליאבעו"ד לאה קליין אליאב
בהחלטה שניתנה בהמשך ציין השופט ממן כי התברר שהבעל שיקר כשטען שהוא מתגורר בבית הסמוך, ובפועל הוא גר כבר לפחות חצי שנה בדירה שכורה עם בת זוג חדשה. משכך נדחתה טענתו שהצו פוגע בזכות שלו לגור בנחלה.
באשר לפרנסתו מהפרדס, בהחלטה צוין שגם בעניין זה הגרסה של הבעל תמוהה, שכן לפני כמה חודשים הוא ביקש למנוע מאשתו לעבד אותו מאחר שזו שנת שמיטה. השופט ציין כי התעקשותו לאפשר לו להגיע לפרדס מתי שהוא רוצה – יום ולילה – תוך סירוב לכל פשרה, מעידה שהוא לא מונע מרצון להתפרנס אלא "מתוך רצון לנהל מלחמה במבקשת גם בנוכחות ילדיהם הקטינים". נקבע כי גרסת הבעל שלפיה הוא חייב להגיע לפרדס בכל שעות היום תמוהה לנוכח העובדה שהצהיר כי הוא עורך דין "שעובד מסביב לשעון".
מנגד, השופט שוכנע שהאישה מרגישה מאוימת ואיכות החיים שלה נפגעת. בהחלטה צוין שהבעל עצמו אישר שבלש אחריה וצפה בה מבצעת מקיימת יחסי מין עם גבר אחר. בשיחה טלפונית שהתנהלה עם אותו גבר בדיון הוא אישר שהבעל איים עליו בשל הקשר שלו עם אשתו ושמצא במחשב שלה תוכנת ריגול.
השופט הדגיש כי מעבר לפגיעה באישה, ההתנהלות הזו חושפת את הילדים לסכסוך הקשה פוגעת בטובתם. לפיכך, הוארך הצו בשלושה חודשים, אבל לבעל יתאפשר להגיע לפרדס פעמיים בשבוע למשך 9.5 שעות שבמהלכן אשתו לא תהיה בבית. לנוכח התנהלותו הוא חויב לשלם 5,000 שקל הוצאות לאשתו ו-2,000 שקל לאוצר המדינה.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המבקשת: עו"ד יוסף לוי • ב"כ המשיב: לא צוין • עו"ד לאה קליין אליאב עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין