בית המשפט למשפחה בבאר שבע דחה לאחרונה תביעה של אם לשלושה לקבל מבעלה מזונות של יותר מ-10,000 שקל בחודש – כמחצית משכרו החודשי.
בני הזוג נפרדו לפני כשלוש שנים והילדים, שגרים עם האם, שוהים אצל האב כחמישית מהזמן. במסגרת תביעת מזונות היא דרשה לחייב אותו לשלם 10,349 שקל בחודש, שמתוכם דמי שכירות של 5,000 שקל. האב טען מנגד שאין לפסוק מזונות עבור הילד הצעיר, שזכאי לקצבת נכות של 2,600 שקל וזו מספקת את צרכיו.
ביחס לצורכי הילדים טענה האם טענה כי הם מסתכמים ב-13 אלף שקל לחודש, לרבות משכנתא, אחזקת מדור, מזון, ביגוד והנעלה, דלק והוצאות רכב, חינוך, הוצאות רפואה שוטפות, טיפולים פרטיים, קייטנות, תרבות ונופשים בארץ כמו גם חוגים, מתנות צעצועים, דמי כיס וטלפונים ניידים.
1 צפייה בגלריה
גירושים גירושין פרידה ריב אילוס אילוסטרציה
גירושים גירושין פרידה ריב אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
האב טען שעבור שהותם אצלו הוא מוציא כ–2,500 שקל לחודש, וטען כי הוצאות החינוך והרפואה שלהם מגיעים כדי 800 שקל לחודש.
השופט בן שלו ציין שהאב משתכר כ-20 אלף שקל בחודש והכנסתו הפנויה (לאחר ניכוי הוצאות על מדור) עומדת על כ-18 אלף שקל. האם, הוסיף, אינה עובדת באופן סדיר ושכרה נע סביב שיעור שכר מינימום.
השופט סיכם שהכנסתם הכוללת של ההורים, למעט קצבת הילדים וקצבת הנכות, עומדת על 21,600 שקל לחודש. עוד נקבע כי הכנסתו הפנויה של הבעל מגיעה לכדי 85 אחוזים מהכנסתם המצרפית הפנויה של הצדדים.
עו"ד מיה מאיריעו"ד מיה מאירימוטי אוליבר
נקבע שעתירתה של האם מופרזת ואינה מביאה די הצורך בחשבון את העובדה שבכל הנוגע לצרכי קטינים אין נהוג הכלל של "עולים עימו ואינם יורדים", ולמעשה אין מנוס מירידה פוטנציאלית גם ברמת חיי הילדים, מקום בו על ההורים שניהם לכלכל את ילדיהם בשני בתי אב.
מנגד, די בהכנסתם המצרפית הפנויה של הצדדים (המגיעה לכדי יותר מפי שניים מהשכר הממוצע במשק) כדי שלא להחיל את חזקות הצרכים המינימליים.
בנסיבות אלה העמיד השופט את צורכי הקטינים על 6,900 שקל לחודש (2,300 שקל בגין כל קטין). הוא הדגיש כי קצבת הנכות של הילד הצעיר היא בנוסף למזונות שכן היא נועדה אך ורק לכיסוי צרכיו הרפואיים המיוחדים.
בסופו של דבר עבור הילדים הגדולים קבע השופט מזונות של 1,800 שקל לכל אחד, כולל אחזקת מדור. עבור הצעיר החיוב יהיה 2,300 שקל לחודש עד גיל 6 ולאחר מכן 1,800 שקל. ביחס למדור נקבע כי האב ישלם עד 3,700 שקל בכפוף להצגת הסכם שכירות או הסכם הלוואת משכנתא תקף.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד אילן אבירם • ב"כ הנתבע: עו"ד כרמל מזוז • עו"ד מיה מאירי עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין