1 צפייה בגלריה
גירושים גירושין ריב פרידה סכסוך
גירושים גירושין ריב פרידה סכסוך
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית המשפט למשפחה בבאר שבע דחה לאחרונה תביעה שהגישה אישה נגד בעלה לשעבר בטענה שהסית את שלושת ילדיהם נגדה וגרם לניתוק הקשר עימה. היא דרשה פיצויים בסך 400 אלף שקל אבל השופטת רותם קודלר עיאש קבעה כי התובעת אחראית למערכת היחסים מול ילדיה.
בהסכם הגירושים מ-2006 נקבע בין היתר כי הילדים יהיו בחזקת האם ולאב נקבעו זמני שהות. כשנה לאחר מכן נישאה האישה בשנית וזמן קצר לאחר מכן החלו להתעורר מתחים במארג היחסים של הילדים עם אימם ובעלה. הילדים הגישו במשטרה כ-22 תלונות בגין אירועי תקיפה ואלימות שונים כלפיהם, וכנגד הבעל החדש הוצאו כמה צווי הרחקה.
ב-2012 עתר האב למסירת הילדים לחזקתו. גורמי הרווחה הגישו מצידם בקשה לבית המשפט לנוער להכריז על הילדים כנזקקים והם הוצאו לפנימיות שיקומיות. ב-2014 הוחלט להעביר את הילדים למשמורת האב ולאם נקבעו זמני שהות במרכז קשר.
עו"ד לאה קליין אליאבעו"ד לאה קליין אליאב
בתביעה שהגישה ב-2019 טענה האישה כי מדובר בניכור הורי ומחיקת דמותה כאם. לדבריה, במשך שנים רבות הסית האב את הילדים נגדה, הטמיע בהם איבה כלפיה ולגרום לניתוק מוחלט ממנה וממשפחתה המורחבת, עד כדי כך שהם לא הגיעו להלוויות של סבם וסבתם. היא ציינה שכיום אין בינה לבין הילדים שום קשר, ודרשה פיצוי של 400 אלף שקל.
האב טען מנגד שמדובר בחוסר רגישות של אשתו לשעבר לחוויות הקשות ביותר שחוו ילדיה בביתה, ובחוסר יכולתה כאם ליצור עימם מערכת יחסים טובה ועמוקה. הוא הוסיף שהיא לא מסוגלת להכיר בכאבם על משקעי ילדותם ולבקש את סליחתם.
השופטת רותם קודלר עיאש קבעה שמחומר הראיות עולה שמערכת היחסים המורכבת והקשה בין הילדים לבין אימם נבעה בין היתר מתחושת מצוקה וחוסר המוגנות שהילדים חשו בביתה, וכן מתחושתם שהיא לא קשובה ואמפתית למצבם. היא הוסיפה כי האם מתקשה גם כיום לגלות רגישות ואמפתיה לטלטלה שילדיה, שעודם צעירים גם היום, חוו בחייהם המוקדמים.
בפסק הדין צוין שחקירת הילדים על ידי עורכת הדין של האם הייתה אירוע קשה ומיותר ועוררה בהם זיכרונות כואבים. לפיכך נדחתה התביעה ונקבע שלא הוכח שהאב הוא האשם בניכור בין האם לבין ילדיה. השופטת קבעה שהאחריות למערכת היחסים המורכבת נופלת לפתחה של התובעת. היא חויבה בהוצאות משפט בסך 40 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד אודליה כהן זאודר • ב"כ הנתבע: עו"ד רון דנוך • עו"ד לאה קליין אליאב עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין