טשטוש גבולות

פרופיל אלומיניום דקיק: "בשוק הבנייה הפרטי האלומיניום צובר תאוצה משמעותית לאור העובדה שהבנייה הפכה להיות כמה שיותר פתוחה", מסבירה גל ניסימוב, מנהלת השיווק של חברת כוכב אלומיניום. "זה אומר מפתחי ענק, שמטשטשים בין הפנים לחוץ ובעצם גורמים לשניהם להיראות כקומפלקס אחד. לאור זאת פרופילי האלומיניום הדקיקים, מינימל, הפכו להיות נדבך משמעותי בבנייה, כשהמחיר מתחיל ב־2,000 שקל למ"ר, והשמיים הם הגבול בהתאם לסוג המערכת, הזכוכית ותוספות אחרות, כמו הצללה, וכמובן, גודל המפתח".
6 צפייה בגלריה
(באדיבות כוכב אלומיניום ואדריכלית שירה בן עזרא. צלם שי אפשטיין)

"מהלך נועז"

כיורים וברזים בצבעים מטאליים: "שילוב כיור או ברז בגימור מטאלי ובטקסטורה מיוחדת בחדר הרחצה הוא מהלך נועז, שמקפיץ את אופי החלל ומשווה לו אפקט דרמטי ועכשווי", מסבירה עדי לביא סמנכ"לית שיווק, מכירות וקשרי אדריכלים ב-MODY. לדבריה, מדובר בטרנד חדש, הכולל גם שימוש במספר גדלים של אריחים באותו החלל: "שילוב אריחים בגדלים שונים יוצרים מראה ורסטילי לחלל עם שפע של רבדים ועומק. שילוב האריחים בכמה גדלים יכול להיות מאותו הצבע או מכמה צבעים ש'מדברים' זה עם זה".
6 צפייה בגלריה
עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן
עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן
באדיבות MODY, עיצוב פנים ינאי פרישר גוטמן
(צילום: אורי אקרמן)

ירוק ובטוח

אריחי חיפוי Smart Stone ו־FRONTEK: ההתחממות הגלובלית ושינויי האקלים לצד ההתייקרויות במחירי האנרגיה בתעשייה הם זרז לפיתוח חומרים אמידים יותר בבנייה. אריחי סמארטסטון, שפותח לחיפוי חיצוני ושיקום חזיתות בכל סוגי המבנים, עשוי ממרכיבים טבעיים, אינו מצריך חציבה או כרייה של חומרי הגלם ועמיד לסדקים נימיים של התשתית שעליה הוא מותקן. המוצר, שמוצע במראה אבן, עץ או בטון, עמיד בפני לחות, חום, פטריות ועובש, ובכך מונע בלאי של מעטפת המבנה. במקביל אריחי הפרונטק הם המערכת היחידה בעולם, שתוכננה והוסמכה כמערכת שלמה הכוללת את הקונסטרוקציה והאריחים במקשה אחת. המערכת מותאמת לסביבת הביצוע הן באזורים כגון בסביבה ימית ו/או מפויחת, מספקת יעילות אנרגטית של עד 40% למבנה ומשפרת את הבידוד התרמי והאקוסטי של הבניין המחופה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות חרש)

700 מעלות של טעם

תנור במקום מנגל: "חשבו לרגע על גודל השיש שלכם במטבח, ונסו לספור כמה מוצרי חשמל עומדים עליו? כאשר הדירות נעשות קטנות יותר, ומגפת הקורונה לצד טרנד הבריאות מחזירים רבים לבישול ביתי, המגמה של השנים האחרונות היא האחדת מוצרים", כך מסביר אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר, היבואנית של כמה מותגי חשמל בולטים. "אחרי עשור של גימיקים, המגמה העכשווית היא לחזור למוצרים שמספקים מענה מעשי לבעיות שעולות מהשטח – מחסור במקום, שדרוג יכולות הבישול הביתי, עמידות לאורך זמן ונראוּת מתקדמת, כעת, כאשר המטבח הוגדר רשמית כחדר המרכזי בבית". דוגמה בולטת למגמת ההאחדה היא תנור ה־ Steak Master, שתוכנן על ידי השף הספרדי המוביל פרננדו קנאלס (Fernando Canales), בעל מסעדת- Etxanobe בבילבאו, המחזיקה כוכב מישלן. התנור מגיע עד לטמפרטורה גבוהה במיוחד של 700 מעלות, ומייצר בכך את תגובת מייארד הנחשקת - קרמול השכבה החיצונית של הנתח, תוך שמירה על הפנים נימוח ועסיסי באופן המייתר את הצורך במנגל בחצר ומאפשר לצלות בשר ברמה של מסעדת מישלן גם בבית".
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

לא מבזבזים שטח

כיריים שהם גם משטח עבודה וקולט אדים: "דרך נוספת לפתוח את המטבח גם ללא הגדלת שטחו בפועל, היא להכשיר משטחים 'מבוזבזים' עד כה, ששימשו רק לפונקציה אחת, לשימוש דו-פונקציונלי", כך אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר.
מותגים רבים לאחרונה מציגים כיריים המשלבות קולט אדים בילט-אין במשטח העבודה. הקולט, שמשולב בכיריים אינדוקציה כיחידת יניקה שטוחה לאורך הכיריים, שואב פנימה 96.6% מאדי הבישול ומנתזי השמן, ומפנה למעשה את חלל העבודה שמעל הכיריים באופן המאפשר תנועה חופשית. יתרון נוסף וחשוב הוא שהקולט המשולב בכיריים מאפשר למקם את הכיריים בכל מקום במטבח – גם באי המרכזי, ללא תלות בקיר או הנמכת התקרה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

נקודות וצבעים לרגליך

אבני מדרך עם פתיתי צבע: גיוון מתחת לרגליים. איטונג הוציאה סדרה חדשה של אבנים משתלבות בשם IRO (צבע ביפנית). אבני מדרך, המשולבות בפתיתי צבע לפי בחירה המותאמת לדרישה עיצובית או אדריכלית. "הקולקציה שפותחה במהלך השנים האחרונות, מציגה בשורה עיצובית חדשה בסביבה ובנוף הישראלי, ומאפשרת שילוב של מגוון צבעים לבחירה. אחד ממקורות ההשראה לפיתוח החדש הגיע מהאומנית היפנית יאיוי קוסאמה, הידועה בארצה כ'מלכת הנקודות', מסביר אורי לופט, מנכ"ל איטונג. "לצבע יש תפקיד חשוב ומרכזי בחיינו. צבעים לא רק מעצימים את המציאות שלנו, אלא גם מחדדים את החושים ומעוררים בנו תגובות פיזיות ונפשיות, שמשפיעות על מצבי הרוח והרגשות שלנו".
6 צפייה בגלריה
(צילום: אורי גרון)

מפתח זה פאסה

שליטה בדלת מהסמארטפון, וטביעת אצבע במקום מפתח: לפני כשנתיים השיקה חברת רב בריח את טכנולוגיית LOCKAPP וכעת משיקה החברה את הדור השני. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת שליטה על הכניסה לבית, נעילה אוטומטית של הדלת, פתיחה קלה ומהירה על ידי טביעת האצבע של בני הבית ושליטה על ידי אפליקציה שמותקנת בנייד. "רב בריח מוצרי נעילה שמה דגש על חדשנות טכנולוגית - דור 2 אמין יותר, בטוח יותר, משוכלל יותר ונוח יותר למשתמש", מסביר עומר יתיר, מנכ"ל רב בריח מוצרי נעילה. "האפליקציה תוכנתה מחדש, והמוצר עבר שדרוגים רבים, ביניהם פיצ'רים הקיימים בו ונוחים לשימוש, כגון שליחת קוד חד פעמי לכניסה מזדמנת לבית וניהול המשתמשים במערכת. מדובר בפתרון אידיאלי למבוגרים, צעירים וילדים, שכן אין צורך יותר להסתובב עם מפתח".