שנה וחצי לאחר השקת רשת הספורט הבריטית JD Sports בישראל בהשקעה של כ-40 מיליון שקל, השותפות בינה לבין גדעון מוליוב (40%), בעלי חברת MGS, יבואנית מותגי ספורט ובעלת רשת מגה ספורט – עומדת בפני פרוק. כך נודע ל-ynet. זאת לאחר שהרשת לא השיגה את התוצאות המקוות ולא עמדה ביעדיה.
הרשת שמפעילה 9 סניפים בישראל נוהלה על ידי צוות ישראלי בראשות MGS, אך תחת הוראות ומעורבות ישירה של הרשת הבריטית, שגרמה לחילוקי דעות בין השותפים - CGHER לגבי התאמת פעילותה לקהל הישראלי.
1 צפייה בגלריה
חנות JD SPORTS
חנות JD SPORTS
חנות JD SPORTS
(צילום: יח"צ)

לדברי מוליוב, תוך חודש יוכרע בין כמה אופציות: האם לפרוש מהשותפות ואז הרשת הבריטית תמצא זכיין אחר בישראל ועד סגירת הפעילות. "אנחנו כרגע מדברים אתם על המשך דרכנו - או פרוק השותפות או שניקח הכל עלינו - אנחנו בודקים את התנאים שהבריטים הציבו לנו. אם הם כדאיים ואם לא - נפרק את השותפות ואז או שימצאו שותף אחר או שיפעילו בעצמם או שימצאו זכיין אחר. אנחנו חושבים שצריך לעשות התאמה ישראלית ועוד חודש נדע לאן זה הולך. יש להם DNA אנגלי אבל האוכל שאוכלים ביפו זה לא האוכל שאוכלים באנגליה. הם חברה מאוד מקצועית ומצליחה אבל לקח זמן לאשר מולם כל מהלך. נתנו להם קארד בלאנש לנהל את הריטייל וראינו שזה לא מתאים לארץ. המעורבות שלהם הייתה גדולה, כל יום קיבלנו מהם הוראות בזום או במיילים. אני מקווה שנגיע להבנות".
על פי הסכם הזכיון, הרשת הייתה אמורה לפתוח 50 סניפים בישראל. הסניף הראשון נפתח בראשון לציון במקביל לפתיחת חנות שהייתה בזכיון של מוליוב בדיוטי פרי בנתב"ג. לרשת הבריטית, שמאגדת בתוכה מגוון מותגי ספורט כמו פומה ואדידס, יש יותר מ-1,000 ב-29 מדינות בעולם והיא נחשבת מצליחה מאוד בבריטניה בעיקר בקרב צעירים.
יש לציין כי בארץ תחום אופנת וציוד הספורט תחרותי מאוד. קבוצת ויזל מובילה את רשת פוט לוקר לצד חנויות נייקי ורשת דרים ספורט של הקבוצה, בנוסף לרשת אדידס שעברה כעת לאלקטרה מוצרי צריכה.