אחרי עשרות שנים בהן עסקיו היו פרטיים, נכנסה חברה של דונלד טראמפ למסחר בבורסה, כחלק מהמאמץ להגדיל את הונו לאור ההוצאות המשפטיות העצומות שלו. חברת האם של Truth Social, פלטפורמת המדיה החברתית של טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר ומי שמתמודד שוב על הנשיאות, יצאה היום (ג') להנפקה לאחר מיזוג עם חברת הספאק Digital World Acquisition Corp. תחת הסימן DJT, ראשי התיבות של שמו של טראמפ, תיסחר החברה במסגרת נאסד"ק.
ערך המניה החדשה עם פתיחת המסחר בוול סטריט היום עמד על 69 דולר, זינוק של כ-40% לעומת ערך המניה של Digital World Acquisition עם סגירת המסחר ביום שני, כשתומכיו הרבים של טראמפ מיהרו לרכוש אותה כדרך לעזור לו כלכלית. בסופו של דבר בנעילת המסחר מניית חברת המדיה Truth Social של טראמפ זינקה ב-16%.
טראמפ מחזיק בכ-60% מהחברה, שבשווי המניה בפתיחת המסחר הגדיל את עושרו ביותר מארבעה מיליארד דולר. לפי בלומברג, הונו של טראמפ הגיע ל-6.5 מיליארד דולר והכניס אותו בפעם הראשונה למדד 500 האנשים העשירים בעולם. המספרים האלה כמובן ימשיכו להתנודד עם מחיר המניה. טראמפ צריך להחזיק במניות שלו לפחות שישה חודשים לפני שיוכל להתחיל למכור ולממש. אם ירצה לעשות זאת לפני כן, יצטרך לקבל ויתור מהדירקטוריון של החברה הציבורית החדשה, בו יושבים קרובי משפחה וכמה מהאנשים הנאמנים לו ביותר במהלך נשיאותו.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, shutterstock)

עדיין לא ברור כמה מכל זה יעזור ל-Truth Social עצמה. הפלטפורמה נאבקה לצוף מעל המים ושרפה כמעט את כל המזומנים שלה לפני העסקה עם Digital World Acquisition Corp. היא אמורה לקבל כ-300 מיליון דולר מהמיזוג, אבל ספק אם זה יעזור לה. למרות שהוא לא חזר לפייסבוק וטוויטר, לטראמפ עדיין יש כ-34 מיליון עוקבים בפייסבוק ו-87 מיליון עוקבים בטוויטר. ב-Truth Social, לעומת זאת, יש לו רק כ-6.6 מיליון עוקבים.
המיזוג בין חברת המדיה של טראמפ לבין חברת הספאק הושלם ביום שישי האחרון. אחת הסיבות להחלטת בעלי המניות של Digital World לאשר את המיזוג, הייתה עלייה של 145% במחיר המניה מאז תחילת השנה, בעיקר בזכות אוהדים של טראמפ שקנו מניות כדי לשכנע את החברה להתמזג עם טראמפ מדיה.
פורסם לראשונה: 16:59, 26.03.24