בשיתוף בנק הפועלים
כתבת ווידיאו: עומר חמאוי, בימוי: אדם רובסון, עריכה: גיא פוקס, צילום: ירון שרון
דולב עובדת בתחום שינויי הדיירים בחברת בנייה מזה שבע שנים. מאז גירושיה היא מגדלת את שני ילדיה בביתה שבחריש ומעוניינת לקבל כלים כיצד להתנהל פיננסית עם משכורת יחידנית.

הורות משותפת

"התגרשתי לפני כשלוש שנים ואני מגדלת את שני הילדים בהורות משותפת עם בעלי לשעבר, שגר קרוב אלינו. בגלל שאני בהורות משותפת אני לא זכאית למזונות, לכן אני צריכה להתרגל לעשות הכל לבד מבחינה כלכלית. עם הזמן גיליתי שאין לי שום הבנה במושגים פיננסיים בסיסיים. כך למשל, קלטתי שאני משלמת ריבית מנופחת של 7 אחוז על הלוואה שלקחתי בעבר מבנק. הייתי רוצה ללמוד יותר על מושגים ועל כלים פיננסיים שיעזרו לי לנהל את משק הבית בצורה טובה יותר, וזו אחת הסיבות שהגעתי לפרויקט".

דירה

"אנו מתגוררים בדירה שכורה בת ארבעה חדרים בחריש, ובסך הכל מרוצים מהמקום. במקור אני ממושב בצת בגליל המערבי ויש לי מגרש של חצי דונם במושב, במסגרת של דור ממשיך. נכון להיום המגרש, ריק ובכוונתי לקחת בהמשך משכנתה ולבנות במקום דירה. אמנם לא אוכל לגור במושב, כיוון שכחלק מהסכם ההורות המשותפת אני צריכה להישאר קרוב לאביהם של הילדים, לכן המטרה תהיה להשכיר את אותו בית ליצירת הכנסה נוספת".
1 צפייה בגלריה
משפחת כרמלי - דולב (32), אלון (8), ניצן (7)
משפחת כרמלי - דולב (32), אלון (8), ניצן (7)
משפחת כרמלי - דולב (32), אלון (8), ניצן (7)
(צילום: יונתן בלום)

עבודה

"למדתי עיצוב פנים באוניברסיטה הפתוחה, אבל לא התעסקתי בזה מעולם כי רצה הגורל ומצאתי עבודה בתחום שינויי הדיירים. אני עובדת בתחום הזה בחברת בנייה מצליחה ואני מאוד אוהבת את מה שאני עושה. החברה בונה דירות בפיזור גיאוגרפי רחב, בין השאר בחריש, אבן יהודה ורמת־השרון; רוב הקונים זוגות צעירים ואני עוזרת להם לבצע את השינויים בדירה על פי ההעדפות שלהם - כל הדרך לדירת החלומות. מקום העבודה נמצא בחריש, כך שמדובר על נסיעה קצרה מאוד ברכב ואני אפילו יכולה ללכת לעבודה ברגל. מעבר לכך השעות נוחות יחסית, כך שבימים שהילדים אצלי אני יכולה לשים אותם בבית הספר בבוקר ולאסוף אותם בסוף יום הלימודים".

בילויים

"אפשר לומר שכל המינוס שלי נובע מהסעיף הזה. אנחנו יוצאים לסרטים, להופעות, גם עם הילדים וגם כשאני לבד עם חברות. אז נכון, אמנם, שאנחנו תמיד נחפש את ההטבות של 1+1 וקופונים למיניהם, אבל בסופו של דבר - זו הוצאה כספית שאנחנו לא מוותרים עליה. לפחות פעם בחודש אנחנו יוצאים לסרט או למסעדה. בסוף צריך גם לחיות!".

חלום

החלום שלנו הוא להצליח להגיע לחופשה משפחתית. בשלוש השנים האחרונות כן טיילנו וכן יצא לנו לעשות קמפינגים קצרים, אבל לא יצאנו לחופשה אמיתית בארץ או בחו"ל. אנחנו גם בשיא העונה שבה כל הילדים מדברים על הנופש אליו הם יצאו עם המשפחה, באילת או בחו"ל, וזה עושה לי צביטה קטנה בלב. לכן המטרה היא להצליח לחסוך כסף ולצאת עם הילדים לנופש מפנק".
הכנסות נטו: 11,000 שקל

הוצאות לחודש

בגדים: 500
ילדים: 700
חשבונות: 1,200
מזון: 1,500
אירועים: 600
הלוואות ושכר דירה: 5,500
בשיתוף בנק הפועלים