בית משפט השלום ברחובות אישר לאחרונה הסכם פשרה שלפיו תפצה חברת הביטוח "הפניקס" ב-630 אלף שקל בת 30 שנפגעה בשתי תאונות דרכים תוך חודשים ספורים. לאחר ניהול הליך משפטי שכלל מינוי מומחים בתחום האורתופדי, הנוירולוגי והנפשי, סיימו הצדדים את התביעה בעניין והשופט קובי אסולין נתן להסכמתם תוקף של פסק דין.
1 צפייה בגלריה
נהגת ב רכב  אילוס אילוסטרציה
נהגת ב רכב  אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תאונת הדרכים הראשונה שבה נפגעה הצעירה התרחשה בנובמבר 2018 כשנסעה בשעת צהרים בבני ברק. בתביעה שהגישה באמצעות משרד עורכי דין "אונגר שויגמן" היא סיפרה שנבדקה במוקד לרפואה דחופה ואובחנו אצלה חבלות בצוואר ובגב. בהמשך, לטענתה, היא החלה לסבול מכאבי ראש עזים ומסחרחורות.
כעבור כחצי שנה, ובטרם הספיקה להחלים מהתאונה הראשונה, היא עברה תאונת דרכים נוספת בעת שנסעה בשעת ערב בגני תקווה. היא הופנתה לבית החולים שיבא שם אובחנו אצלה חבלות בצוואר ובגב, ונרשמו תלונותיה בדבר תחושת נימול ביד שמאל והירדמות של רגל ימין.
לטענת הצעירה, עובדת בחברת מכירות, אחרי התאונה השנייה היא נאלצה להיעדר שבועיים מעבודתה. בנוסף היא סיפרה שכתוצאה מהתאונה השנייה כאבי הראש שלה הוחמרו ותדירותם עלתה. לדבריה היא החלה לסבול גם מקשיים בעמידה וישיבה ממושכות ובהרמת משאות.
הצעירה הוסיפה שהתאונות לא גרמו לחבלות רק בגופה אלא גם בנפשה. לדבריה בגלל אותן פגיעותיה היא סובלת כיום מחרדות, מקשיי שינה, מירידה במצב הרוח ומתופעות פוסט-טראומטיות נוספות שבגינן אף הופנתה למעקב פסיכולוגי ונזקקה לטיפול תרופתי. היא סיכמה שבשל השלכות התאונות היא מתקשה בביצוע עבודתה ולכן נאלצה לצמצם את היקף העבודה שלה תוך פגיעה משמעותית בשכרה.
בכתב ההגנה שהגישה הכחישה "הפניקס" באמצעות עו"ד תהל אוחיון את עצם קרות התאונות. לטענתה, גם בהנחה שהן כן התרחשו, הרי שאין קשר סיבתי בינן לבין נזקי הצעירה, שנגרמו כתוצאה מ"מחלות או תאונות קודמות". הביטוח התעקש שפגיעתה בתאונות – ככל שאכן קרו – הייתה קלה, ואם נגרמו לה נזקים גופניים או נפשיים הם היו מזעריים וכבר חלפו.
על פי הפניקס, תיאורי הנזקים בכתב התביעה מופרכים ומוגזמים ונועדו להאדיר את הנזק. החברה הוסיפה שגם אם תתקבל בסופו של דבר התביעה יש להפחית מהפיצוי הסופי סכומים שונים הנובעים, למשל, מהכרה אפשרית בתאונות כתאונות עבודה שתזכה את הצעירה בקצבה מביטוח לאומי.
ואולם, הדיון בתביעה נגמר ללא הכרעה שיפוטית אלא בהסכם פשרה. ההסכם קובע שעל הפניקס לשלם לצעירה פיצוי בסך 630 אלף שקל בגין התאונות. לאחרונה אישר השופט אסולין את הסכם הפשרה ובכך למעשה הביא את הסכסוך בין הצדדים לסיומו.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: משרד עורכי דין "אונגר שויגמן" • ב"כ הנתבעת: עו"ד תהל אוחיון (בכתב ההגנה) ועו"ד תומר זמר (בהסכם הפשרה) • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין