עסקה גדולה בתחום המשרדים בעיר חיפה. קרן הנדל"ן ריאליטי וקרן הריט מניבים חתמו על הסכם במסגרתו מכרה הראשונה מחצית מהזכויות במגדל משרדים ותיק בעיר לקרן הריט. מדובר במגדל בו שטחי משרדים ומסחר בשם "מגדל ארמון". קרן הריט תשלם כ-109 מיליון שקל בעבור מחצית הזכויות במגדל, סכום שלא כולל הוצאות עסקה בסך של כ-8.1 מיליון שקל בהם בעיקר מס רכישה.
מהדיווח של מניבים לבורסה עולה כי כחלק מההסכם, ניתנו לשני הצדדים אופציות הדדיות, במועדים שנקבעו, שיאפשרו לרוכשת לקנות את יתרת זכויות הבעלות במגדל (50%).
2 צפייה בגלריה
מגדל ארמון בשכונת הדר בחיפה
מגדל ארמון בשכונת הדר בחיפה
מגדל ארמון בשכונת הדר בחיפה
(צילום: צחי קיבנשטיין)
עוד עולה מהדיווח כי ההסכם כולל תנאי מתלה לפיו קרן ריאליטי תסיים, תוך תקופה של עד 75 ימים ממועד ההתקשרות בעסקה, התקשרות עם שוכר מהותי שאמור להשלים את השכרת שטחי המשרדים במגדל. מניבים תשלם סך של 5 מיליון שקל נוספים בגין התאמות שבוצעו לאחד משוכרי המגדל ושבגינם מניבים תהיה זכאית להכנסה נוספת. עם השלמת חתימת הסכם השכירות המהותי הנוסף, צפוי שיעור התפוסה במגדל, לעמוד על כ-97% . נכון להיום מושכרים שטחים נרחבים במגדל למנהל הדיור הממשלתי ולקופות חולים.

זינוק בשווי המגדל תוך פחות מ-4 שנים

נציין כי קרן ריאליטי רכשה את המגדל לקראת סוף 2020 מחברת הביטוח מגדל בעבור כ-105 מיליון שקל. העסקה כעת משקפת עליית שווי משמעותית למגדל כאשר מחצית הזכויות נרכשו על ידי מניבים בסכום דומה לזה שהמגדל כולו נרכש לפני כשלוש וחצי שנים. הסיבה היא שבעת הרכישה ב-2020 המגדל היה מאוכלס בשיעור נמוך מאוד ובמהלך השנים קרן ריאליטי השביחה את הנכס כאשר היום מדובר על מגדל המאוכלס כמעט במלואו. על פי הדיווח על הרכישה: "לאורך השנים הפעילה הקרן פעילות אימפקט משמעותית בנכס בשיתוף עם עירית חיפה והפעילה חללים לתרבות אמנות וקהילה. בשלוש השנים האחרונות וגם במועד זה, בוצעו ומבוצעות על ידי ריאליטי במגדל עבודות שיפוץ מקיפות של השטחים הציבוריים, המערכות ושטחי הגמר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים".
2 צפייה בגלריה
תערוכה כחלק מפעילות אימפקט במגדל ארמון חיפה
תערוכה כחלק מפעילות אימפקט במגדל ארמון חיפה
תערוכה כחלק מפעילות אימפקט במגדל ארמון חיפה
(צילום: יוני לוי)
מגדל ארמון בנוי על קרקע בשטח של כ-3.5 דונם וממוקם בשכונת הדר בעיר. למגדל 18 קומות משרדים מעל 6 קומות מרתפי חניה עם שטח עילי להשכרה של 14.6 אלף מ"ר למשרדים ועוד 1,400 מ"ר למסחר. קומות המרתף מכילות כ-410 מקומות חניה. את ריאליטי יצגו בעסקה עו"ד קארין פריד ועו"ד שירן חן ממשרד הרצוג פוקס נאמן ואת מניבים יצגו עו"ד יפית פלסנפלד ועו"ד לידור סייג ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן.

"העסקה תואמת את האסטרטגיה"

עופר אברם, מנכ"ל מניבים קרן הריט החדשה אמר לאחר חתימת העסקה: "מדובר בנכס ייחודי, הממוקם בלב אזור מרכזי במטרופולין חיפה, הכולל שוכרים ברמת טריפל A, וחוזים ארוך של מעל 9 שנים, עם הכנסה יציבה, בהם מינהל הדיור הממשלתי וקופות חולים. העסקה החדשה משקפת תשואה של כ-6.85%, והיא תואמת את אסטרטגיית ההשקעה של החברה, לאיתור נכסים ברמת סיכון נמוכה, רמות מחיר למ"ר נמוכות המניבים תשואה טובה ויציבה לאורך זמן".
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי התייחס אף הוא לעסקה ואמר: "מדובר בנכס שנרכש לפני כשלוש שנים במצב לא מיטבי כש- 28% בלבד מהמבנה היה מאוכלס ומאז פעלה הקרן להשבחתו עם הכנסת שוכרי עוגן מהשורה הראשונה ופעילות אימפקט התומכת בתפיסה העירונית של שכונת הדר כמרכז העיר, והפיכת רחוב הנביאים לציר מסחרי ראשי המחבר בין כרמל לעיר תחתית".