מוזיאון הרצל: חוזה המדינה מארח

"מרכז הרצל", שהוקם לציון 100 שנה למותו של בנימין זאב הרצל, מנגיש את חייו ופועלו של חוזה המדינה במיצג אור־קולי מרהיב, המפגיש את הבאים עם הרצל בכבודו ובעצמו. המיצג, באורך כשעה, מזמן הצצה מעוררת מחשבה על מצבו של העם היהודי ואתגריו מנקודת מבטו של הרצל, תוך חשיפת נקודות ציון היסטוריות ואירועים משמעותיים בחייו מלאי ההתרחשויות. חוויה חינוכית וחווייתית לכל הגילאים ובמגוון שפות.
בימי שלישי במהלך הקיץ מתקיימים במוזיאון מפגשי קומיקס וסיורים תיאטרליים סביב נושא הציונות, המיועדים לכל המשפחה, לצד עמדת יצירה ואף אולפן צילומים, שבו ניתן להתחפש לדמויות מהעבר ולצאת למסע מצולם בזמן. הביקור במוזיאון בתיאום ובהזמנה מראש.
5 צפייה בגלריה
מסע בזמן במוזיאון הרצל
מסע בזמן במוזיאון הרצל
מסע בזמן במוזיאון הרצל
(צילום: יח"צ)

חוצות היוצר: חגיגה של צבעים וצלילים

זה עשרות שנים שהסמטאות הקסומות של חוצות היוצר הן בית תוסס לאומנות. לאורך שדרת האומנים פועלות עשרות גלריות וסדנאות לציור, צילום, פיסול, רישום, צורפות, רקמה, אריגה, קרמיקה, יודאיקה ועוד. הפעילות מתקיימת בימי חול מ־10:00 עד 17:00 ובשישי מ־10:00 עד 14:00.
ב־47 השנים האחרונות מתקיים בחוצות היוצר גם פסטיבל אומנות ומוזיקה ייחודי. השנה ייערך האירוע בתאריכים 19.8-7.8 במתחם בבריכת הסולטן, החל מהשעה 18:00, ובמוצ"ש יפעל משעה 21:00 ועד חצות.
5 צפייה בגלריה
צובעות את העיר, חוצות היוצר
צובעות את העיר, חוצות היוצר
צובעות את העיר, חוצות היוצר
(צילום: יח"צ)
כ־100 אומנים מרחבי הארץ יציגו בפסטיבל את עבודותיהם בתחומי היצירה המגוונים, ולצידם תיערך התצוגה הבינלאומית, בהשתתפות אומנים מעשרות מדינות ברחבי העולם, שיציגו אומנות אותנטית ומגוונת, תוך שהם מדגימים את תהליך עבודתם.
מדי ערב בשעה 21:00 (במוצ"ש ב־22:00) יתקיים מופע מוזיקלי מרכזי בהשתתפות מיטב המוזיקאים בשילובים ייחודיים ומרעננים, בהם שלום חנוך, ברי סחרוף, ריטה, עדן בן זקן, שלומי שבת ועוד ועוד. הכניסה למופעים אינה כלולה בכרטיס הכניסה הרגיל לפסטיבל, וכדי לצפות בהם, יש לרכוש כרטיס משולב.

אחל'קרח ירושלים 2023: כבר החלקתם?

ב־1.8 יחל לפעול "אחל'קרח ירושלים 2023" - מתחם החלקה על הקרח בתחנה הראשונה בעיר, שוודאי יהפוך לאחת האטרקציות המרכזיות לכל המשפחה. המתחם, מהמתקדמים בישראל, עשוי מקרח אמיתי על שטח של כ־700 מ"ר ומציע חוויית החלקה מקצועית ומהנה בסבבים של 45 דקות. למגיעים לאתר יינתנו במקום נעלי החלקה מתאימות, ולטובת הילדים יעמדו אמצעי עזר להחלקה עם דמויות של כלבי ים ודובים, על בסיס מתקן פנוי. הפעילות פתוחה לאורך כל החודש בימים א'-ה' 23:00-10:00 ובשישי 15:00-9:00. הכניסה מגיל 5 ומעלה.
5 צפייה בגלריה
חוויה קרירה באחל קרח
חוויה קרירה באחל קרח
חוויה קרירה באחל'קרח
(צילום: יח"צ)

פסטיבל הקולנוע: חוויה מהסרטים!

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי 2023 ירושלים מושך מדי שנה כ־70 אלף מבקרים. השנה הציע הפסטיבל, שהתקיים בין 13-23.7 יותר מ־200 סרטים מ־50 מדינות שונות, לצד תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים, מפגשים עם יוצרי קולנוע מקומיים ובינלאומיים, אירועים מקצועיים לאנשי התעשייה, הקרנות בכורה של סרטים מדוברים, מסיבות, הקרנות באולמות ברחבי העיר וכמובן, אירוע פתיחה חגיגי בבריכת הסולטן.
גם תושבי העיר נהנו ממיטב סרטי הפסטיבל ללא עלות, וזאת באמצעות משאיות ועליהן מסכים גדולים, שהגיעו לשכונות השונות, וכל זאת לצד הקרנות סרטים על גגות ירושלים ומסיבות בדשא הסינמטק עד השעות הקטנות של הלילה.

אוטואוכל JLM 2023: מנת שף על גלגלים

אוכל טעים, מוזיקה טובה ובריזה משיבת נפש – זאת ועוד במתחם אוטואוכל JLM 2023 - יריד הקיץ הקולינרי של השפים הירושלמים המובילים, המתקיים במקביל לפסטיבל הקולנוע. המסעדות המובילות את הסצנה הקולינרית בבירה יבשלו בפוד־טראקס בגיא בן הינום מנות גורמה בעלות שבין 40-30 שקל למנה. לצד האוכל המשובח ינעימו את זמנם של המבקרים הופעות חיות של הרכבים מוזיקליים ו־DJ's מובילים.
5 צפייה בגלריה
פוד טראקס בגיא בן הינום
פוד טראקס בגיא בן הינום
פוד טראקס בגיא בן הינום
(צילום: יח"צ)

טיול על חומות העיר העתיקה: פנורמה מזווית אחרת

טיול על חומות ירושלים מזמן תצפית פנורמית על העיר ואתריה. הסיור, המתחיל בשער יפו ועובר לאורך רובה של החומה (למעט אזור הר הבית), מחולק לשני מסלולים: הטיילת הדרומית – עובר מעל הרובע הארמני והרובע היהודי - משער יפו ועד לשער ציון (עם אפשרות להגיע לשער האשפות ולרחבת התפילה של הכותל המערבי); הטיילת הצפונית - העובר מעל הרובע הנוצרי והרובע המוסלמי - משער יפו דרך השער החדש, שער שכם ועד שער הפרחים. חובבי האקשן מוזמנים ליהנות גם ממסלול אתגרי ומשולב.
5 צפייה בגלריה
סיור על חומות העיר העתיקה
סיור על חומות העיר העתיקה
סיור על חומות העיר העתיקה
(צילום: יח"צ)