2 צפייה בגלריה
התמונה של אלדד פרי
התמונה של אלדד פרי
אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
האם רוכשי דירות באחת מקבוצות הרכישה של חברת אלדד פרי שהסתבכה בדרך לקבל את יחידות הדיור שקנו? חברת ברקת, העוסקת במימון אשראי חוץ בנקאי לענף הנדל"ן, הודיעה אתמול (ג') כי תעביר סכום בסך של כ-100 מיליון שקל לרוכשים בפרויקט פרי נופים במודיעין על מנת לקדם את הקמתו.
קבוצת הרכישה נוהלה בעבר על ידי אלדד פרי, בעלי קבוצת הנדל"ן שקרסה, וכיום מנוהלת על ידי הנאמנים של קבוצת פרי מטעם בית המשפט, עוה"ד גונן קסטנבאום ואהוד גינדס. נזכיר כי קבוצת פרי נדל"ן נכנסה בשנה שעברה להליך הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים ועל פי הנאמנים נושאת בחובות בגובה של כ-330 מיליון שקל. במקביל מצוי אלדד פרי בהליך פשיטת רגל.
2 צפייה בגלריה
 הדמיית פרויקט פרי נופים במודיעין. תקוע מאז 2014
 הדמיית פרויקט פרי נופים במודיעין. תקוע מאז 2014
הדמיית פרויקט פרי נופים במודיעין. תקוע מאז 2014
(הדמיה: ברקת קפיטל)
פרויקט המגורים פרי נופים במודיעין נמצא כעת בשלב שלד ואמור לכלול 112 יחידות דיור ב-13 בניינים חדשים בשכונת נופים. הוא צפוי להתאכלס עד סוף 2023 לאחר שקידומו החל ב-2014 אולם בנייתו נתקעה עד כה. התקציב הכולל הצפוי של הפרויקט מוערך ב-247 מיליון שקל. על פי מתווה שהוגש לבית המשפט בדצמבר אשתקד בנוגע לפרויקט, אמנם מחירי הדירות המקוריים שהוצגו לחברי קבוצת הרכישה יטפסו ב-30%, אולם המחיר הסופי צפוי להיות נמוך בשיעור של כ-11.5% ממחיר השוק.
מחברת ברקת נמסר כי המימון שתעביר ברקת לפרויקט מורכב משני חלקים: הראשון ישמש לביצוע תשלומים דחופים הנדרשים להתנעת תהליך הקמת הפרויקט, וסכום זה יועמד כנגד שעבוד מקרקעי הפרויקט לטובת ברקת ובכפוף לתנאים שהוגדרו בהסכם; השני, הלוואות פרטניות לחברי קבוצת הלווים, שיועמדו בכפוף לתנאים שהוגדרו בהסכם. סכומי הלוואות אלו יועמדו כנגד שעבודים וביטחונות וחיתום פרטני של הלווים, כמקובל בעסקאות מימון מסוג זה של החברה.
עדי גזית, מנכ"ל ברקת, מסר: "אנו רואים תנופה בתחום הנדל"ן, הן בתחום הייזום והן בתחום קבוצות בעלי הקרקע, ובהתאם הביקוש הגובר להעמדת הלוואות לצורך קידום מיזמי מגורים. העוסקים בענף הנדל"ן מבינים את הצורך ההולך וגובר בגיוון מקורות האשראי".