הטרנד העולמי של אופנת יד שנייה תופס תאוצה בעולם ועכשיו גם מגיע לרשתות הגדולות בישראל. סטורי היא רשת האופנה הראשונה בישראל שפותחת חנות יד שנייה בשם Second Story. בחנות החדשה תמכור הרשת המצליחה פריטי אופנה ואקססוריז יד שנייה שיסוננו ויטופלו על ידי צוות הרשת. הכוונה בהמשך היא להרחיב את מחלקת יד שנייה לשאר הסניפים ואם המיזם יצליח אפילו להקים רשת חנויות נפרדת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בסטורי מתכוונים לקלוט פריטי יד שנייה מלקוחות, לסנן אותם, ועבור פריט משומש שהרשת תחליט לקבל יקבל המוסר קופון בשווי של 30 עד 100 שקל לקניות בחנויות סטורי. בנוסף ימכרו פריטים שהיו בהפקות אופנה או עם פגמים קלים מאוד. תופרות יהיו זמינות למבקרים אשר ירצו לרכוש פריט ויזדקקו לתיקון. החנות הראשונה של Second Story תפתח ב-20 לדצמבר בקומה התחתונה של חנות Story בכיכר דיזנגוף שבתל אביב.
1 צפייה בגלריה
חנות יד שנייה של סטורי
חנות יד שנייה של סטורי
חנות יד שנייה של סטורי
(צילום: יח"צ)
באירופה התופעה של רשתות יד שנייה הן כבר דבר נפוץ. Episode מאמסטרדם היא רשת גדולה לביגוד יד שנייה עם סניפים בפריז ובקופנהגן, רשת H&M העולמית רכשה 70% מסטארט-אפ בשם SELLPY, פלטפורמה מקוונת לאופנה יד שנייה, שהחברה הכריזה עליו כמנוע צמיחה והשקיעה בו עד היום כ-20 מיליון אירו.
גם בארה"ב פועלת אחת מזירות המסחר המקוונות הפופלריות ליד שנייה - פושמארק. אתר פופולרי נוסף בארה"ב הוא THREDUP ששולח למעוניינים, שקיות איסוף לבגדים לפי קטגוריות. שליחי האתר אוספים את הבגדים מבתי הלקוחות, שמזוכים בתשלום רק לאחר המכירה.
לפי סוכנות הידיעות רויטרס, הצפי הוא שהביקושים לאופנה יד שנייה ימשיכו לגדול, כאשר כבר היום קצב הגידול השנתי של הקטגוריה עומד על 27%. מדובר בקטגוריה שבעבר נחשבה לזניחה והיום, בזכות דור ה-Z, הכלכלה השיתופית והרצון לצמצם את זיהום כדור הארץ בשל הצריכה המוגזמת, מוערכת רק בארה"ב ב-24 מיליון דולר.
אורי רייז, בעלים ומנכ"ל רשת סטורי, אמר: "אנחנו מתרגשים וגאים להיות הרשת הראשונה בישראל שמובילה מהלך כזה, והצוות שלנו אסף אוצרות לפריטי אופנה יד שנייה0 שהם היו רוצים לראות בארון שלהם. זה התחיל מהנושא שחזר הכי הרבה פעמים בשיחות משוב שלנו עם לקוחות הרשת - הרצון שלהם לפתרונות מיחזור אופנה, בעיקר אצל דור ה-Z שמודע לקיימות ולזיהום של תעשיית האופנה המהירה, שעודדה צריכה כשמידי שנה מושמדים מאות מיליוני אם לא מילארדי פרטי לבוש שכבר אין בהם שימוש.
"מיחזור אופנה זה מהלך שהוא חלק מהרצון שלנו לחזק את האחריות שלנו כחברת אופנה לנושאי הקיימות והסביבה. מכירת בגדים שכבר קיימים בעולם, אחרי טיפול בהם, היא התצורה הכי מזוקקת של קיימות. החשיבות של המהלך היא כמובן לאפשר צריכת אופנה באופן שונה וייחודי. סטורי סקנד תתרחב לשאר הסניפים (16 סניפים כולל סקוטש אנד סודה), ואם המיזם יצליח, נפתח רשת חנויות נפרדת לעניין".