משרד האוצר ובנק ישראל פרסמו הערב (יום ה') להערות הציבור את דבר הקמתה של ועדה ציבורית חדשה לבחינת מבנה הפיקוח הפיננסי בישראל. בתוך כך פוסמו עיקרי הנושאים שתבחן הוועדה, ובראשם אופן השמירה העתידי על יציבות המערכת הפיננסית בישראל, קידום התחרות במערכת הפיננסית ושמירה מיטבית על עניינם של הלקוחות. בראש הוועדה מונה לעמוד מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב.
הקמת "ועדת בלינקוב" נעשית על פי החלטת ממשלה מחודש אוגוסט השנה, "במטרה לשפר את מבנה הפיקוח הפיננסי בישראל ולהגביר את התחרות בשווקים הפיננסיים, ובמסגרת מדיניות הממשלה לפעול להעלאת הפריון, קידום התחרות, הורדת יוקר המחייה, קידום של רגולציה חכמה ולהפחתת הנטל הרגולטורי העודף".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רם בלינקוב
רם בלינקוב
מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בראש הוועדה יעמוד, כאמור, בלינקוב, ויהיו חברים בה: כסגן יו"ר הוועדה, אנדרו אביר, שהוא המשנה לנגיד בנק ישראל, הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתחום הכלכלי, עו"ד מאיר לוין, סגן ראש המעצה הלאומית לכלכלה, עו"ד ליאור חיימוביץ, ראש המטה לנגיד בנק ישראל, ד"ר גולן בניטה, ושלושה נציגי ציבור: נגידת בנק ישראל הקודמת, הפרופ' קרנית פלוג, עו"ד מיה ליקוורניק ופרופ' שרון חנס.
הוועדה תבחן בראייה כוללת את כל מבנה רשויות הפיקוח הפיננסי בישראל, את חלוקת הסמכויות בין המפקחים הפיננסיים ואת האיזון הנדרש ביניהם וזאת כדי לגבש המלצות בעניין המבנה הרצוי ובמידת הצורך להמליץ על תיקוני חקיקה ליישום מבנה זה.
הוועדה תמליץ, בנוסף לנושאי השמירה על היציבות במערכת הפיננסית, קידום התחרות ושמירה על ענייניהם של הלקוחות, גם בנושאי עידוד חדשנות ופיתוח שירותים ומוצרים פיננסיים, איזון בין מטרות הפיקוח הפיננסי וקידום רגולציה חכמה, יעילה ועקבית, תוך הפחתת הנטל הרגולטורי.
לצורך עבודתה תקרא הוועדה לציבור להעביר התייחסויות ביחס לנושאים העומדים על שולחה. מגישי ההצעות יציינו אם ברצונם להופיע בפני הוועדה. ניתן יהיה להגיש הצעות והתייחסויות לנושאים שבהם תדון הוועדה עד ל-27 בינואר הקרוב.