כסף חדש
איך קריסת הרשות תשפיע על הכלכלה בישראל ומי ימצמץ ראשון במלחמת הסחר בין סין לארה"ב? | 5.7.2023
32:23

המאבק בין מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים לבין השר הממונה עליה, דוד אמסלם, נמשך גם היום (ה'). השר אמסלם שלח מכתב רשמי לרוזנבוים, ובו כתב: "גברתי הנכבדה, לאור ההתנהלות הקלוקלת שלך אני מבקש ממך לא לפנות אלי יותר, לא אהיה שותף למשחק הזה שאת משחקת בו".
עוד הוסיף אמסלם כי "בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד חמור לעבירות על טוהר המידות - אני מסיר אחריותי ממך ולא מעוניין עוד במכתבייך התכופים.
אמסלם המשיך והאשים אותה וגם את המשנה ליועמ"ש גיל לימון: "את מוזמנת כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב ושותף לפוטש, גיל לימון".
רונזבוים לא נשארה חייבת, וזמן קצר לאחר פרסום המכתב הגיבה במכתב משלה: "אבקש להבהיר כי בדעתי להוסיף ולפנות לכבוד השר בכל נושא בו הדבר נדרש על פי דין ומבחינה מקצועית".
עוד הוסיפה כי "במכתבך הגדרת את הפניה ליועצת המשפטית לממשלה בקשר להנחיות כבוד השר, כ'פוטש' כנגד השר. בכל הכבוד, אינני מקבלת הגדרה זו. בכוונתי להמשיך ולפעול בהתאם לדין, ולהמשיך לפנות לכבוד היועצת המשפטית לממשלה לפי הצורך ובכל מקום שבו הנחיות כבוד השר מעוררות שאלות משפטיות.
"לחצים פסולים, איומים אישיים, מכתבים אנונימיים וכתבות 'פייק' ובהן טענות שקריות המופצות נגדי על ידי גורמים עלומים, רק מגבירים את נחישותי להוסיף ולשרת את הציבור נאמנה ולהבטיח כשומרת סף את השמירה על כללי המנהל הציבורי התקין".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
מכיל רוזנבוים, דודי אמסלם
(צילומים: יח"צ, רפי קוץ)
החלפות המכתבים היום מגיעות לאחר דין ודברים פומבי וממושך בין השניים בחודש האחרון. השבוע, השר התחיל למעשה במהלך להדחת רוזנבוים. במכתב ששלח אמסלם לנציב שירות המדינה, הוא טען כי רוזנבוים אינה יכולה למלא את התפקיד וכי יש להדיח אותה.
הנימוק של אמסלם לדרישה להדחתה, היה כי "מנהלת רשות החברות בוחרת, על דעת עצמה, להתנהל באופן עצמאי. זאת מבלי להכיר בכך שתפקיד השר הינו להתוות את מדיניות המשרד ותפקיד הדרג המקצועי הינו ביצועי".
עוד טען כי רוזנבוים "לא מפנימה את מעמדה ותפקידה ואינה מבינה את דרך העבודה בין הדרג המקצועי לבין הדרג הפוליטי. זו מנהלת שלדבריה כל 'שומרי הסף' מוחלשים, בעוד שעובדים רבים ומשמעותיים שהיו ברשות עזבו עקב התנהלותה. בנוסף, אנחנו עדים להתנהלות מנהלת הרשות והשימוש שלה באמצעי התקשורת על מנת להשמיץ את השר - וזאת על בסיס קבוע ויומי".
עוד קודם לכן, בתחילת השבוע שיגרה רוזנבוים מכתב בנוסח חריף משלה לשר לשיתוף פעולה אזורי, שמונה על ידי ראש הממשלה להיות האחראי גם על החברות הממשלתיות, וכתבה בין השאר כי "הניסיון להלך עליי אימים לא יצלח". רוזנבוים אמרה בשיחות סגורות כי היא לא תתפטר מרצונה "כי זה בדיוק מה שרוצה אמסלם".
יצוין, כי אמסלם כבר התבטא בשיחות עם מקורביו כי הוא יבטל את "נבחרת הדירקטורים" והחשש במשרד האוצר הוא מפני ביצוע של שורת מינויים שלח מקורבים ופעילים פוליטיים לכ-200 משרות פנויות של דירקטורים וראשי דירקטורים בחברות הממשלתיות, בדיוק מה שביקש לפני עשור למנוע שר האוצר לשעבר ח"כ יאיר לפיד, כאשר יזם את הקמת "נבחרת הדירקטורים", שבמסגרתה ניתן למנות רק בעלי תארים ואישים בעלי כישורם בתחום אחריותה ופעילותה של כל חברה ממשלתית.
פורסם לראשונה: 17:25, 06.07.23