11 חברות וגופים פיננסיים מגלים עניין בהפרטת חברת הדואר, כאשר ברקע מתרחשים המאבקים סביב רצון שרים לפטר את יו"ר הדואר, מישאל וקנין, ואת מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים.
היום (ד') הסתיים בהצלחה שלב עיקרי בתהליך ההפרטה, כאשר רשות החברות הממשלתיות פרסמה את תוצאות פתיחת מעטפות המעוניינים ברכישה כחלק מהליך המכירה של דואר ישראל, והתברר ש-11 חברות מעוניינות לרכוש את החברה מידי המדינה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סניף דואר ישראל
סניף דואר ישראל
סניף דואר ישראל
(צילום: ירון ברנר)
ב-10 ביולי יצא לדרך הליך מכירת הדואר, כאשר החברה הוצאה - לאחר שנים של כוונות להפרטתה - למכירה. זאת, לאחר שהושלם מהלך הבראה וייצוב פיננסי עם תוכנית אסטרטגית לשנים הקרובות, שאותם קידמו מנהלת רשות החברות רוזנבוים ויו"ר הדואר וקנין.
המהלך קודם כאשר ברקע מנסים שר התקשורת שלמה קרעי והשר הממונה על החברות הממשלתיות דוד אמסלם לפטר את וקנין, ובמקביל השר אמסלם מנסה להביא גם לפיטוריה של מנהלת רשות החברות רוזנבוים. בעניין הפיטורים של וקנין בג"ץ דחה לפי שעה את הפיטורים ודרש מהשרים להבהיר מה הסיבה למהלך, בעוד שבעקבות דרישת השר אמסלם לפטר את רוזנבוים מינה נציב שירות המדינה צוות שיבדוק את נסיבות הסכסוך בין אמסלם לרוזנבוים, וגם פיטוריה נדחו לפי שעה.
היום דיווחה מנהלת רשות החברות כי 11 פניות הוגשו ע"י משקיעים וקבוצות שונות לרכישת חברת הדואר. ואלה שמות הפונים אשר הגישו בקשה להשתתפות בהליך מכירת הדואר: דפוס בארי, לנג השקעות, דיסקונט קפיטל, ניאופרם, פורטיסימו, אפריקה ישראל השקעות, קבוצה המורכבת ממילגם וגופים מוסדיים, אייפקס, קבוצה המורכבת מאוברסיז קומרס אמיליה פיתוח ואקסלוט, דן חברה לתחבורה ציבורית, "דלק" חברת הדלק הישראלית.
מרשות החברות נמסר כי לאחר השלמת בדיקת תנאי סף ואישור הפונים להמשך התהליך, יתקיימו פגישות של הפונים עם ההנהלה, ייבחנו המצגות שלהם ויפתח כנהוג חדר מידע לבדיקות נאותות.
בשלב האחרון יוגשו הצעות מחיר סביב סוף הרבעון הראשון של 2024, ייבחר מציע מועדף ויתקבלו האישורים הרגולטורים להשלמת closing.
בהליך ייבחרו הרוכש או קבוצת רוכשים אשר ייתנו את הצעת המחיר הגבוהה ביותר, בהתאם לתנאי ההליך שתביא לידי ביטוי באופן הטוב ביותר את הפוטנציאל של פעילות חברת הדואר.
מנהלת רשות החברות רוזנבוים התייחסה במהלך דיון לנושא הפרטת הדואר וציינה כי "הליך הפרטת הדואר מתקדם על פי תוכנית ונמצא בעיצומו. הפניות מעידות על התעניינות רבה בחברה".
עוד הוסיפה רוזנבוים כי חברת הדואר יציבה והנתונים הכספיים שפורסמו לאחרונה מעידים על מעבר לרווחיות והצלחת החברה. יצוין שלאחר שנים של הפסדים עברה חברת הדואר ברבעון שעבר לרווחים בעקבות שורת מהלכי התייעלות שהובילו יו"ר ומנכ"ל חברת הדואר מאז ראשית השנה.