קרן חדשה מסוגה שהקים לראשונה בעת מלחמה משרד הביטחון תסייע לעשרות אלפי חיילי מילואים שנפגעו קשות בהכנסותיהם. הם יוכלו במקרים רבים לקבל עד 10,000 שקל כסיוע חירום מיידי.
הקרן תסייע בכך על אובדן הכנסה וביצוע הוצאות של חייל מילואים שנגרמו ישירות בשל השירות שאליו נקראו. זאת, מעבר לתגמולים המובטחים על ידי הביטוח הלאומי ורשות המיסים.
1 צפייה בגלריה
לוחמי חטיבת המילואים 14 השתלטו על מוצב פלסטין של ארגון הטרור חמאס
לוחמי חטיבת המילואים 14 השתלטו על מוצב פלסטין של ארגון הטרור חמאס
לוחמי חטיבת מילואים במלחמה
(צילום: דובר צה"ל)

בין השאר ישולמו עד 10,000 שקלים גם לבת זוג של מגויס למילואים עם ילד עד גיל 14, שנאלצת להישאר בביתה ולא יכולה לצאת למקום עבודתה. גם בן משפחה אחר יוכל לקבל את 10,000 השקלים, אם שני בני הזוג ההורים גויסו למילואים והילדים מצויים בהשגחתו.
בקרן יהיו בשלב ראשון עד סוף השנה 70 מיליון שקל והיא תופעל בכל ימי המלחמה על ידי משרד הביטחון לטובת משרתי המילואים ובני משפחותיהם. ניתן כבר להגיש לה תביעות דרך אתר משרד הביטחון.
במסגרת הקרן יינתן כאמור סיוע לחיילי המילואים בנושאים רבים: 500 שקל לביקור של בעל מקצוע בבית המשפחה (למשל שרברב), סיוע לסטודנטים מגויסים שייאלצו להרשם שנית לקורס שעליו כבר שילמו, מימון מורה פרטי עד 5,000 שקל להשלמת החומר שנלמד בעת היעדרם מהלימודים, מימון בסכום של דמי האבטלה הנהוגים בארץ לישראלים שהגיעו מחו"ל כדי להתגייס בצו 8 ואיבדו את משכורתם החודשית בחו"ל בשל כך.
הקרן תאפשר גם קבלת פיצוי של עד 5,000 שקל עבור חייל מילואים שלא יכולים היו לנצל כרטיסי טיסה ואיבדו כספים בהזמנת בתי מלון והוצאות אחרו שכבר שולמו לחופשה שהתבטלה בחו"ל בשל הגיוס בצו 8 למילואים.
עוד תתאפשר קבלת מענק של 1,100 שקל על הוצאות אישיות דחופות למתגייסים למילואים, כמו רכישת ציוד ראשוני במהלך שירות בצו 8. ישולמו גם 2,000 שקל עבור שמרטפית למי ששירת 8 ימים ומעלה במילואים.
כמו כן יינתן לעצמאים סיוע מיוחד של עד 40,000 שקל אם הם לא יכולים היו לקבל את הכספים הללו לפי החוק הקיים מרשות המיסים.