העברה גבוהה חריגה ומסווגת למערכת הביטחון אושרה הערב (ה') בוועדת הכספים של הכנסת. מדובר בסכום גבוה של כ-7.4 מיליארד שקל, שחברי ועדת הכספים לא נענו לאילו מטרות דרוש הסכום הגבוה. בתשובה לשאלת ynet נאמר כי "מדובר בכסף המוגדר כמסווג ולא ניתן לפרט על אודותיו דבר".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עם זאת, הובהר כי ועדת משנה מצומצמת של ועדות הכספים וחוץ והביטחון תקבל פירוט חלקי מסוים על מהות הצורך בתקציב, אך גם בפני הוועדה לא יוצג פירוט מלא.
1 צפייה בגלריה
בני גנץ שר הביטחון פגישה מדינית עם אוסטין לויד מזכיר ההגנה של ארצות הברית
בני גנץ שר הביטחון פגישה מדינית עם אוסטין לויד מזכיר ההגנה של ארצות הברית
שר הביטחון, בני גנץ
(צילום: רויטרס)
על שאלת חברי הכנסת מדוע סכום זה לא נכלל כלל עד כה בבסיס התקציב, ציינו גורמי המקצוע בדיון בוועדת הכספים כי החלטת התקצוב התקבלה רק בשבועות האחרונים.
בכך, אישרה ועדת הכספים הערב - בפעם הרביעית בשבוע האחרון - העברות תקציביות לתקציב שנת 2021, לפני תום השנה בסוף השבוע הבא, בסכום כולל של 8.58 מיליארד שקל.

כמו כן, הוועדה אישרה את העברות התקציב הבאות:

  • 137 מיליון שקל למשרד לביטחון פנים - התקצוב חלקו בהוצאה, חלקו בהרשאה להתחייב וחלקו בהוצאה מותנית בהכנסה מיועד לשכר, קניות, גמלאות, של רשות הכבאות והצלה, השב"ס והמשטרה. בין שאר השינויים בתקציב, חלקו מיועד לבינוי וטכנולוגיה למתקני השב"ס, בעקבות בריחת האסירים מכלא גלבוע.
  • 34 מיליון שקל למשרד לביטחון פנים - רובו המכריע של הסכום מיועד לפעילות ארגוני ביטחון הפנים להתמודדות עם נגיף הקורונה, וכ-1.5 מיליון שקל מיועדים ליישום החלטת הממשלה לטיפול בתופעת הפשיעה במגזר הערבי.
  • שישה מיליון שקל לתקצוב משרד התחבורה הפיתוח - התקצוב עבור הנגשת אמצעי התחבורה הציבורית השונים ברכבים ובתחנות, סובסידיה לתחבורה הציבורית בהתאם להחלטות ממשלה שעניינן הסכמים קואליציוניים.
  • ארבעה מיליון שקל שינויים פנימיים בתקציב הגמלאות והפיצויים - התקצוב מיועד להגדלה של הוצאה מותנית בהכנסה לצורך תשלום גמלאות.