שכר הבסיס באגד יעלה מיידית ל-50 שקלים לשעה: ההסתדרות, ועד הנהגים באגד והחברה עצמה, הודיעו הבוקר (חמישי) כי לאחר משא ומתן לילי מוצלח נחתם ההסכם, שבמסגרתו כבר ממשכורת אוגוסט יועלה השכר ההתחלתי בכ-15%-12%, ובכך יהפוך לגבוה בענף. פרט לכך, יהיו שתי העלאות נוספות בשנה הקרובה בהתאם לוותק, עד לשכר של 65 שקל לשעה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אוטובוסים של אגד
אוטובוסים של אגד
אוטובוסים של אגד
(יואב דודקביץ')
במהלך זה נשברה תקרת השכר לעובדי התחבורה הציבורית, וכ-3,500 נהגים ונהגות אגד ייהנו מהעלאה מיידית בשכר. לשם המחשה, נהג מתחיל ששכר הבסיס השעתי שלו היה 43.5 שקל לשעה ישתכר 15.2% יותר, ובחישוב חודשי ייהנה מהעלאה לשכר היסוד של כ-1,200 שקל בקירוב למשרה מלאה.
בנובמבר 2022, כל העובדים בוותק של 15 שנים ומעלה (כ-800 עובדים בקירוב), יקבלו שני שקלים נוספים לתעריף השעתי, וביולי 2023, כל העובדים בוותק של 10 שנים ומעלה, יקבלו תוספת של כ-2.60 שקל לתעריף הבסיס. בסך הכל, אחרי התוספות, יוכל נהג בוותק מקסימלי לקבל תעריף שעתי של עד 65 שקל לשעת עבודה.
בנוסף, שכר המבקרים בחברה יעלה בכ-20%, ושכרם של עובדי התחזוקה (דור ב') בחברה יעלה ב-8%. עובדי דור ב' הפורשים יזכו לתעודות נסיעה חופשיות.
לפני כחודש וחצי הגיעו בהסתדרות להסכם גם לגבי נהגי חברת דן שישתכרו 48 שקל לשעה. כל זאת ברקע שביתות הנהגים בעת האחרונה - שלא כללו נהגים המאוגדים בהסתדרות. גם מטרופולין וקווים חתמו עם ההסתדרות על הסכמים להעלאת שכר נהגי האוטובוסים שלהן ל-47 שקל שעה, כאשר השכר הוא אחת הסיבות העיקריות אחת הסיבות למחסור של כ-6,000 עובדים בענף.
יו"ר ומנכ"ל אגד, אבי פרידמן: "ההסכם החדש הוא הוכחה נוספת לחשיבות שאגד מייחסת לרווחת עובדיה ויאפשר לקלוט עובדים נוספים למשפחת אגד, שייהנו מתנאי השכר הטובים בענף". יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מאמין שמהלך זה מחזק משמעותית את הענף ואת עובדיו, ושחברות נוספות ילכו בעקבותיו".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי: "שברנו את תקרת הזכוכית, כשטבלת השכר באגד תתחיל במיידית ב-50 שקל לשעה, והוותיקים ייהנו מתוספות שכר נוספות המוקירות ומעריכות את נאמנותם לחברה". יו"ר ועד עובדי אגד קובי ואחניש: "זה הישג חסר תקדים למען נהגי אגד. לאחר מו"מ עיקש של ועד העובדים וההסתדרות הגענו לטבלת השכר הגבוהה ביותר בתחבורה הציבורית".