ישראלי תושב ארה"ב ייאלץ להעביר מדי חודש לפרודתו מזונות בסך 9,530 שקל בחודש עבור שלושת ילדיהם הנמצאים בישראל – כך קבע לאחרונה בית המשפט למשפחה בתל אביב. הגם שהאב סיפר כי הוא מנעולן פשוט השקוע בחובות, השופטת איריס אילוטוביץ' סגל אימצה דווקא את גרסת האם לפיה הוא אמיד ביותר ומרוויח מדי חודש 15 אלף דולר.
הצדדים נישאו לפני כעשור וזמן קצר לאחר מכן היגרו לארה"ב. במהלך הרילוקיישן נולדו להם שלושה ילדים, ולפני כארבע שנים הם נפרדו והאם חזרה עם הילדים לארץ. בני הזוג חתמו על הסכם שלפיו הילדים יהיו במשמורת האם וייקבע בסיס לזמני שהות עם האב. חרף זאת, אין מחלוקת שמאז מרץ 2022 לא התראה האב עם ילדיו.
1 צפייה בגלריה
זוג גרוש
זוג גרוש
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בתביעה שהגישה עתרה האם לחייב את בעלה לשעבר במזונות – לרבות הוצאות מדור, דמי טיפול והוצאות רפואיות חריגות – בסך כ-16 אלף שקל בחודש. לדבריה היא עובדת כמנהלת חשבונות ומרוויחה כ-8,800 שקל בחודש, כאשר לעומתה האב הוא בעלים ומנהל של כמה חברות בארה"ב ומשכורתו החודשית הינה כ-15 אלף דולר.
מנגד סיפר האב כי הוא מנעולן שבבעלותו עסק צנוע בארה"ב, וכי הוא שקוע בחובות. לטענתו, אשתו לשעבר מרוויחה יותר ממה שציינה. לדבריו, בניסיון להקל מעליו את עול המזונות, אין לחייבו בדמי מדור ילדיו שעה שהאם קבעה את מושבה בתל אביב ונאלצת לשאת בשכירות גבוהה.
אבל השופטת אילוטוביץ' סגל דחתה טענה זו. היא הבהירה שהן רשת התמיכה המשפחתית המסייעת לאישה בגידול הילדים, והן מקום עבודתה היציב בחברת עורכי דין גדולה המספק לה הכנסה קבועה, נמצאים בתל אביב, כך שהגיוני כי תקבע את מושבה שם.
בהעדר אסמכתאות מטעם ההגנה המלמדות אחרת, התקבלה גם גרסת האם שלפיה בעלה לשעבר מכניס מדי חודש 48,750 שקל (15 אלף דולר). בקביעתה שהאב אמיד נסמכה השופטת על פרטים שונים שצוינו בכתבי טענותיו. כך, האב הצהיר שבבעלותו שמונה כלי רכב. לדברי השופטת "החזקת שמונה רכבים, גם בהנחה ששווים נמוך, בוודאי שיש בה כדי ללמד על היקף עבודתו בארה"ב ויכולות כלכלית גבוהה מן הממוצע".
עוד סיפר האב שהמשפחה נהנתה מחיי מותרות וכי גם כיום הכנסתו עשויה לאפשר לילדיו חיי שפע, לו ישובו לחיות עמו בארה"ב. "אילו גידול הילדים הוא סבל ועול התובעת מוזמנת לשלוח אותם לארה"ב והנתבע יגדל אותם לתפארת הדוד סם על חשבונו", כתב האב בסיכומיו.
מטיעוניו נמצא שבמהלך מגורי המשפחה בארה"ב הוא הוציא על חינוך הילדים 3,000 דולר בחודש, ואף מימן לפרודתו את "החיים הטובים באמריקה" (כלשונו), הכוללים שופינג וניתוחים פלסטיים.
בנסיבות אלה קבעה השופטת שהאב ישלם עבור ילדיו מזונות ומדור בסך 7,055 שקל בחודש. עוד נקבע שהוא יעביר לפרודתו מדי חודש 2,475 שקל עבור הוצאות חריגות ודמי טיפול. בסך הכול חויב האב לשלם מזונות בסך 9,530 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין • עו"ד חיים שכטר עוסק בדיני משפחה • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין