1 צפייה בגלריה
שחור לבן האשמה אשמה אשם מצביע אצבע מאשימה
שחור לבן האשמה אשמה אשם מצביע אצבע מאשימה
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית משפט השלום בראשון לציון אימץ לאחרונה הסדר טיעון הכולל מאסר על תנאי לגבר שהודה שאיים על גרושתו בעת שהיה בביתה, ואמר לה "אם אני אראה פה גבר..." וסימן תנועת שחיטה על גרונו. הוא הביע חרטה והשופטת שירלי דקל נוה הסתפקה בענישה צופה פני עתיד.
לפי כתב האישום המתוקן, במאי 2021 שהה הגרוש בבית אשתו לשעבר ושיחק עם הילדים. בשלב מסוים הוא הבחין על צג הטלפון שלה בתמונה שלה מבלה במועדון. את האיום הוא הפנה אליה טרם עזיבתו את הבית. במעשיו, נטען, הוא איים עליה בכוונה להפחידה.
הסנגור עו"ד אביעד לנצ'נר טען כי באותה תקופה חשד הנאשם שאשתו לשעבר יוצאת בערבים ומשאירה את הילדים ללא השגחה. לדבריו, הוא התרגז לראות תמונה שלה על רקע אותו חשד.
בהמשך לטיעונים ולאחר משא ומתן הסכימו באי כוח המדינה, עו"ד מודיש ארקני ועו"ד נעמה לסרי, להסדר טיעון שלפיו הוא יודה, יורשע והצדדים יעתרו למאסר על תנאי והתחייבות להימנע מביצוע עבירה.
במסגרת הטיעונים לעונש הם ציינו כי לחובת הבעל הרשעה אחת ישנה מ-2006 בעבירת רכוש. הם הסבירו את הנימוקים להסדר שעיקרם בעמדת המתלוננת שסיפרה כי היום היחסים בין השניים תקינים ומדובר היה באירוע חריג ביניהם בשל הליך הגירושין.
הסנגור עתר לאמץ את הסדר הטיעון והדגיש את החיסכון הרב בזמן שיפוטי בכך שהנאשם הודה בסופו של דבר בעובדות כתב האישום המתוקן. הנאשם עצמו הביע חרטה על התנהגותו.
השופטת שירלי דקל נוה כתבה כי לאחר ששקלה את כל הנסיבות ואת טיעוני הצדדים וחומרת העבירה, כמו גם את הודאתו של הנאשם והחיסכון בזמן שיפוטי יקר, יש לקבל את הסדר הטיעון.
היא גזרה על הבעל לשעבר מאסר על תנאי למשך שלושה חודשים וכן התחייבות להימנע במשך שנתיים מעבירת איומים. ככל שתבוצע עבירה כזו הנאשם ישלם 2,000 שקל.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המדינה: עו"ד מודיש ארקני ועו"ד נעמה לסרי • ב"כ הנאשם: עו"ד אביעד לנצ'נר • ynet הוא שותף באתר פסקדין