מניית חברת האופנה גולף מתרסקת בכ-38% בבורסה לאחר שדיווחה כי התפוצץ המשא ומתן לרכישתה על ידי חברת דלתא. לצד זה, יש לציין כי בשלוש השנים האחרונות, אלו מהמשקיעים שהתמידו באחזקת מניית גולף, נהנו מעלייה של 225% בשוויה.
בחודשים האחרונים ניהלה דלתא, שבשליטת אייזק דבח, מו"מ לרכוש את קבוצת גולף מיידי בעליה, כלל תעשיות בשליטת לן בלווטניק, ולמזג אותה לחברת הבת "דלתא ישראל", שמפעילה בישראל רשת חנויות דלתא.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
סניף גולף
סניף גולף
סניף גולף
(יובל חן)
ההצעה המקורית הייתה לרכוש את גולף לפי שווי של 425 מיליון שקל, ולמחוק אותה ממסחר בבורסה. ההצעה, שגילמה שווי של פי 2 מערך גולף באותה עת בבורסה, העמידה כבר אז בספק את העסקה, ועכשיו התברר כי הצדדים אכן לא הגיעו להסכמות בנוגע למחיר, כשדלתא כנראה נסוגה ממנו.
החלופה לעסקה: גולף דיווחה בזמן המו"מ כי אם המגעים עם דלתא לא יבשילו, כלל תעשיות תבחן אפשרות לעסקה עם אייל גרינברג, בנה של ג. יפית ז"ל ובעלי רשת סטימצקי, שמכהן גם כמנכ"ל גולף, מתוקף היותו בעל מניות מיעוט בגולף. בשנת 2020 רכשה ג. יפית ז"ל לראשונה 6.5% ממניות גולף, במטרה להרחיב את עסקי הקמעונאות שלה, ובנה אייל מונה למשנה ליו"ר החברה.
אופציה נוספת היא ביצוע עסקה עם רשת סטימצקי עצמה למיזוג בין השתיים. כבר כיום החל פיילוט במסגרתו הוקם מתחם מכירות של סטימצקי בתוך חניות גולף, כדוגמת המתחם החדש בעזריאלי ת"א שמוכר כלל מותגי גולף, וגם סטימצקי, או בסניף גולף בחוצות שפיים, שאם יצליח יתפרס לחנויות גולף נוספות.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל גולף אייל גרינברג
מנכ"ל גולף אייל גרינברג
מנכ"ל גולף אייל גרינברג
(צילום: אוראל כהן)
דלתא ישראל, שעוסקת בקמעונאות, הייתה מכפילה את כוחה מול קניונים וספקים אם העסקה הייתה נחתמת, בעיקר לנוכח העובדה שיש סינרגיה גדולה בין השתיים בעסקי טקסטיל ובריטייל, ושתיהן מפעילות רשתות חנויות בקניונים.
חברת גולף מפעילה את רשת האופנה גולף, רשת גולף אנד קו לבית, לבן רשת חדשה לליף סטייל ואווירה, רשת אינטימה להלבשה תחתונה ופולגת. על תוצאות גולף מעיק הכישלון של עדיקה, שלאחרונה מוזגה לתוך גולף לאחר שהסבה לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים. רק ברבעון הרביעי של 2022 הפסידה עדיקה 18 מיליון שקלים, וכתוצאה מכך רשמה גולף הפסד רבעוני בסך 12.9 מיליון שקלים.