1 צפייה בגלריה
פשיטת רגל חובות חייב חוב
פשיטת רגל חובות חייב חוב
אילוסטרציה
(shutterstock)
בפסק דין של בית משפט השלום בירושלים שפורסם לאחרונה נקבע כי גבר גרוש (47) הלוקה בפיברומיאלגיה קשה יקבל פטור מהחובות שצבר, ובאופן חריג גם ממזונות שלא שילם לגרושתו. השופטת חוי טוקר נימקה זאת בנסיבות חייו ובהיעדר צפי לשיקומו הכלכלי. בהחלטה לא צוין מה היקף החובות.
על פי פסק הדין, כבר כשהיה תינוק אובחנה אצלו הרעלה בדם. הרופאים סברו שבשל כך יש לו שעות ספורות בלבד לחיות, ובאותו יום אביו התאבד. אימו החייב מאז סבלה מדיכאון והוא נשלח למסגרות חוץ-ביתיות, שם ספג לטענתו התעללות והזנחה קשה, ורק באמצעות כוחות רבים הצליח לפלס את דרכו בבית הספר, בצבא ובעבודה. בהמשך הוא התחתן, הביא לעולם ילדה אחת והתגרש.
על רקע אי-תשלום מזונות פתחה נגדו גרושתו תיק הוצאה לפועל. ביוני 2021 – כשהוא סובל מפיברומיאלגיה קשה, מתקיים מקצבת נכות ומתגורר עם אימו ואחיו בדירת עמידר – ביקש הגרוש צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, ובהמשך ביקש להביא למחיקת חובותיו, לרבות חוב המזונות.
באמצעות עו"ד זאב פרל הוא טען שלנוכח מצבו הקשה אין צפי לשיקומו הרפואי, והדבר ההגון ביותר הוא לתת לו הפטר לאלתר. גם הנאמן, שיוצג באמצעות עו"ד שמעון מור יוסף, העריך שהגיעה העת להוציא את החייב לחיים כלכליים חדשים, בפרט לנוכח הממצאים שלפיהם גרושתו קיבלה כנראה כספים על חשבון המזונות ממכירת דירתם המשותפת.
הממונה על חדלות פירעון, באמצעות עו"ד מיכאל בן הרוש, הוסיף שכל עוד הערפל סביב עסקת מכירת הדירה קיים, ובהינתן שהגרושה לא הגישה תביעת חוב, אין אפשרות לדון בבקשתה להחריג את ההפטר מחוב המזונות.
אלא שהגרושה שיוצגה על ידי עו"ד בועז מאירי, טענה שמלבד פעם או פעמיים, בעלה לשעבר מעולם לא שילם לה מזונות ויש להביא בחשבון את חוסר תום הלב שלו בעת ההכרעה בבקשתו. לדבריה הוא גם בגד בה עם נשים אחרות במיטה שלהם, והשאיר אותה לבד עם משכנתה כבדה שאילצה אותה לעבוד יומם ולילה בניקיון. היא ציינה שהחובות הכבדים אילצו אותה למכור את הדירה ולעבור לגור אצל אימה עם בתה. בנסיבות אלה ביקשה האישה להותיר את חוב המזונות על כנו.
אבל השופטת טוקר קבעה כי בהיעדר תביעת חוב שהוגשה מטעם האישה – אין אפשרות לדון בבקשתה. לגופו של עניין נקבע שלנוכח נסיבות חייו הקשות של בעלה לשעבר, ובהתחשב בעמדות הממונה והנאמן – יש מקום להעניק לו הפטר על כלל חובותיו. בהתאם לכך, הרשמת מרים דרמוני-יזדי הורתה על סגירת תיק המזונות של החייב בהוצאה לפועל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ החייב: עו"ד זאב פרל • ב"כ גרושת החייב: עו"ד בועז מאירי • ב"כ הממונה: עו"ד מיכאל בן הרוש • ב"כ הנאמן: עו"ד שמעון מור יוסף • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין