קבוצת סלדן בבעלות איש העסקים אודי סעדה רוכשת שליש מרשת חנויות הנוחות "סבן אקספרס" תמורת 40 מיליון שקל. הרשת לה כ-125 סניפים בפריסה ארצית, נרכשת מידי בעליה אסף קמרי וטוני זיו. בכוונת הצדדים לפתוח 75 סניפים חדשים במהלך השנה הקרובה ולהגיע ליעד של כ-200 סניפים עד סוף השנה, ועוד כ-100 סניפים עד סוף שנה 2025. מסלדן נמסר כי בכוונתה לרכוש ולפתח מרכזים מסחריים שכונתיים, ולשלב בהם את מגוון החברות הקמעונאיות שמחזיקה קבוצת קמרי תוך יצירת סינרגיה בין חנויות רשת סבן אקספרס ויתר המותגים שמייצגת הקבוצה.
אודי סעדה הוזכר לאחרונה כמי שמנהל משא ומתן לרכישת שמונה סניפים שסוגרת רשת "7 אילבן", אך אינו מעוניין ברכישת והפעלת המותג האמריקאי, אלא בהשכרת אותן חנויות שייסגרו והפעלת סבן אקספרס על חשבונן. המשא ומתן מתבצע מול קבוצת אלקטרה, בעלת הזיכיון בישראל של 7 אילבן. לאחר שהשקת הרשת לא נחלה הצלחה, הודיעה אלקטרה כי היא פועלת לסגירה משמעותית של הרשת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סבן אקספרס
סבן אקספרס
סבן אקספרס
(צילום: יח"צ)
סעדה, המנכ"ל ובעלים של קבוצת סלדן אמר היום (ראשון): "המותג שלנו תואם את השוק הישראלי. חנות נוחות במדינת ישראל צריכה להיות בגדלים של עד 100 מטר בלבד, ולרוב פתוחה 24 שעות. לא תמיד המותג האמריקאי מצליח בישראל. יש לנו אופי שונה מהאמריקאים, הצרכן הישראלי רוצה הכל מהיר יותר. הוא לא מעוניין בשירות עצמי ארוך כמו שהציעה 7 אילבן.
"זוהי פעם ראשונה שקבוצת סלדן נכנסת לעסקי הקמעונאות בנפח כה משמעותי. אני שמח על שיתוף הפעולה עם קבוצת קמרי ומאמין שהיתרונות היחסיים של שתי הקבוצות יחד מייצרים צוות מנצח. קבוצת סלדן תהפוך לשותפה פעילה ברשת 'סבן אקספרס', שפתחה לאחרונה סניף חדש במרכז המסחרי ברמת אפעל כחלק מאסטרטגית הצמיחה באזורי ביקוש. המודל העסקי של הרשת מתבסס על מתן זכיינות בתחום המזון והקמעונאות, לרבות ליווי צמוד ויעוץ לבעלי הזיכיון. קבוצת סלדן מחזיקה בשטחי מסחר רבים ובכוונתה להכניס אליהם את רשת סבן אקספרס".
קבוצת סלדן הוקמה על ידי אודי סעדה בשנת 2014 ומתמחה בעיקר בעסקאות יזום נדל"ן מניב בתחום הלוגיסטיקה, המגורים והמשרדים. לקבוצה בעלות על עשרות אלפי מטרים של נכסים מניבים המושכרים במלואם ברחבי הארץ. בבעלות הקבוצה זרוע מסחרית של מספר חברות כגון חברת "אמן דגים" המתמחה בעיקר בייבוא ושיווק של דגים לעסקים ומסעדות מובילות בתחום הקולינרי, 33% מרשת חנויות הנוחות סבן אקספרס וחברה למחזור סוללות "ליתיום-יון" המתמחה במחזור סוללות מעולם הרכב. קבוצת קמרי בעלת זכיונות או שותפיות בסניפי רולדין, ארקפה, בי פארם, ארומה, מוזס, גולדה וקנדילנד.