אלמנתו של יזם הנדל"ן אלדד פרי ז"ל, שנרצח באוקטובר האחרון, מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע כי לחברת א.ר.א.ב בונוס, שעוסקת במתן הלוואות חוץ בנקאיות, אין כל זכות בתגמולי הביטוח המגיעים בגין פוליסות ביטוח הריסק שנערכו במספר חברות. זאת, מאחר שלטענת האלמנה ההלוואה שלהבטחת פירעונה הוגדרה בונוס כמוטבת בפוליסות, שולמה במלואה.
במסגרת הבקשה טענה האלמנה כי חברת בונוס העמידה במהלך השנים מימון והלוואות לחברות השונות בקבוצת פרי, כאשר אלדד פרי ז"ל חתם כערב או כלווה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אלדד פרי ז"ל
אלדד פרי ז"ל
אלדד פרי ז"ל
(צילום: ריאן פרויס)
עוד מבקשת האלמנה נעה פרי באמצעות עוה"ד עדי גילה חכמון ובסאם כרכבי להורות על מחיקת הערת האזהרה שנרשמה לטובת חברת בונוס על בית מגורי האלמנה ברחובות, וזאת מאחר שלטענתה ההלוואה שלהבטחת פירעונה נרשמה הערת האזהרה נפרעה זה מכבר.
במסגרת הבקשה טוענת האלמנה כי היא מוטבת בפוליסות ביטוח החיים והריסק של בעלה, שבהם המוטבים הנם יורשיו החוקיים. נועה פרי מציינת כי באוקטובר האחרון הלך אלדד פרי לעולמו "בנסיבות מחרידות, כאשר בן עוולה רצח אותו. כך נותרה המבקשת, אלמנה, עם חמישה ילדים הסמוכים על שולחנה, וכעת כל האחריות לפרנסתם ועתידם מוטלת על כתפיה וללא כל מקור הכנסה, למעט קצבת השאירים ותרומות מאנשים טובים".
נועה פרי טוענת כי "חברת בונוס מנסה לקשור תוך הטעיה של ממש את הערת האזהרה על הבית שכאמור הייתה צריכה להימחק זה מכבר - להלוואה אחרת לגמרי והכל תוך ניצול ציני של קריסת החברה והעובדה כי המנוח לצערנו כבר לא עמנו ולא יכול להעמיד את הדברים על דיוקם". עוד נטען כי ההלוואה שניתנה על ידי בונוס בגין פרויקט גן הפקאן נפרעה במלואה ועל כן אין לבונוס זכאות לתגמולי פוליסות ביטוח הריסק.
2 צפייה בגלריה
עו"ד ארז חבר
עו"ד ארז חבר
נאמן נכסי אלדד פרי, עו"ד ארז חבר
(צילום: נמרוד גליקמן)
בתצהיר שהגישה לבית המשפט טוענת פרי כי "למרבה התדהמה והצער, התברר לי כי חברת בונוס מבקשת לנצל לטובתה את הטרגדיה האיומה שפקדה אותי עם מותו בטרם עת של המנוח וקריסת החברות כדי לגרוף לכיסה כספים לא לה, ולהתעשר על גבי ועל גבם של היתומים. ואם באמור לא די, נראה כי הנאמן, בקלות בלתי נסבלת, בוחר לפסוח או לדרוס את זכויותיי, הן זכויות הקניינות בבית מגוריי והן בפוליסות ביטוח הריסק של אלדד פרי ז"ל, והגדיל לטעון בפני בית המשפט כי אין לי וליתר היורשים החוקיים זכויות בנכסים אלה וכי הזכויות על פי הפוליסות מוקנות לצדדי ג', בין היתר לטובת חברת בונוס וזאת מבלי לבדוק. אילו היה הנאמן מבצע את הבדיקות המינימליות שנדרשות ממנו כבעל תפקיד שמוסר דו"ח מטעמו לבית המשפט, היה מגלה את העובדות המלמדות כי דין הערת האזהרה על הבית להימחק וכי התגמולים על פי פוליסות ביטוח הריסק מוקנות למוטבים יורשים החוקיים".
עו"ד ארז חבר, נאמן לנכסי אלדד פרי ז"ל, מסר בתגובה: "בית המשפט הורה בשלב זה רק לחברת בונוס להגיב לבקשה שהגישה האלמנה. ככל שתתבקש תגובתי לבקשה אדרש לה ואמסור את טענותיי בעניין". עו"ד רון טורקלטאוב, בא כוח בונוס, מסר בתגובה: "אנחנו נגיב בבית המשפט, שם תתברר האמת, ולא מעל דפי העיתון".