2 צפייה בגלריה
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
דניאל קדר החשוד ברצח אלדד פרי
אלדד פרי והנאשם ברצח, דניאל קידר
(צילום: עמית שעל, יריב כץ)
פרסום ראשון: בית המשפט נעתר לבקשת אשתו של יזם הנדל"ן אלדד פרי ושבעה מילדיו והוציא צו עיקול זמני עד לסכום של שלושה מיליון שקל נגד מי שנאשם ברצח של פרי, דניאל קידר. בימים הקרובים מתכוונים האלמנה נעה פרי (36) והיתומים להגיש תביעה נגד קידר על הנזק הכלכלי שנגרם להם כתוצאה מרצח אב המשפחה.
פרי (44) נחשב בעבר למטאור נדל"ן בתחום קבוצות הרכישה, אך ב-2020 נכנסה הקבוצה בבעלותו להליך הקפאת הליכים לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים. במקביל היה מצוי פרי עצמו בהליך פשיטת רגל ובמגעים מתקדמים לגיבוש הסדר מול נושיו.
2 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת הרצח
(צילום: נדב אבס)
ב-15 באוקטובר נרצח היזם ביריות מחוץ לבית הכנסת שבו נהג להתפלל, ובחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד דניאל קידר (64) בגין רצח בנסיבות מחמירות. המניע: אכזבתו מאובדן כספו בפרויקט נדל"ן של פרי שבו השקיע. מאז שנעצר קידר מכחיש כי ביצע את הרצח. פרי הותיר אחריו אלמנה בהיריון, נעה, שלושה ילדים משותפים וחמישה ילדים מנישואים קודמים.
בתצהיר שהגישה האלמנה לבית המשפט המחוזי מרכז, באמצעות עורכי הדין עדי גילה חכמון, בסאם כרכבי וליאן חכמון מנחם, נכתב בין היתר: "במעשהו הנפשע של דניאל קידר הוא הפך את שמונת ילדי המנוח (והעובר שבדרך) ליתומים, גדע מהם את מקור גאוותם, אהבתם ופרנסתם והפך את אישתו הצעירה של המנוח לאלמנה בעודה בהריון". עוד כתבה האלמנה בבקשת העיקול: "אלדד תמך בי וביתר הילדים בנדיבות וביד רחבה וסיפק לנו רמת חיים גבוהה ביותר, הגם שנפגעה בשנה האחרונה עקב הסתבכותו הכלכלית... כיום אני ובנותיי מתפרנסות מקצבת שאירים של המוסד לביטוח לאומי בסך של כ-5,000 שקל. בנוסף אני מקבלת תרומה לצורכי מחייה מעמותת איגוד הרבנים בסך של 6,000 שקל".
התובעים הסבירו כי הגישו את הבקשה כבקשה דחופה במעמד צד אחד בלבד "נוכח המידע שהתקבל אצלם כי רוצחו פועל בימים אלה ממש להברחת נכסיו לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין רצח המנוח אלדד פרי ז"ל, זאת בעוד שדניאל קידר עצור בבית המעצר". השופטת שרון צנציפר הלפמן נענתה לבקשה והטילה צו עיקול זמני, שיחול על כספים ונכסים של קידר, לרבות זכויות הבעלות שלו בבית מגוריו בראשון לציון, עד לסכום של 3 מיליון שקל, למעט משכורת או קצבה.
באי כוחו של קידר, עורכי הדין עודד גיל ודורית שרי, מסרו בתגובה: "צו העיקול ניתן במעמד צד אחד לבקשת עזבונו של אלדד פרי ז״ל טרם הגשת כתב תביעה. קיבלנו את הבקשה לפני שעות ספורות. ככל ויוגש כתב התביעה כמתחייב והעיקול לא יפקע, נגיב בבית המשפט. נבקש להדגיש כי לא נעשה כל ניסיון להברחת נכסים ומרשנו כופר באישום נגדו ועומדת לזכותו חזקת החפות".