הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז אישרה להפקדה תוכנית גדולה למגורים תעסוקה ומסחר בשכונה חדשה במערב העיר נתניה.
מדובר בתוכנית להקמת 735 יחידות דיור וכ-5,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, לצד כ-21 אלף מ"ר למבני ציבור. את התוכנית מקדמות יחד החברות בית וגג יזמות ונדל"ן וחברת אפריקה ישראל מגורים יחד עם חברת הבת אפריקה ישראל התחדשות עירונית. לאפריקה ולבית וגג חלקים שווים בעסקה. מדובר בעסקת קומבינציה במתחם 542/3 בשכונת אופק הים. התוכנית המוצעת משתרעת על פני כ-49 דונם בחלקה המערבי של העיר נתניה והיא תשלב בנייה של מגדלים של עד 30 קומות לצד מבני מגורים נמוכים יותר בני 10 קומות. הפרויקט מתוכנן ע"י משרד אדריכלים אלונים-גורביץ.
תכנית אופק הים [נת/542א'] תכלול בשלב הראשון כ-6,300 דירות חדשות מרכז עסקים ראשי, שטחי ציבור ומסחר. מדובר ברובע עירוני חדש על שטח כולל של כ-780 דונם בין הרחובות היהלומן אברמס, שדרות בן צבי במזרח, בן גוריון במערב ושכונת נווה עוז בדרום. על פי דיווח החברות היזמיות, צפי ההשקעה של החברות בפרויקט נאמד בכ-850 מיליון שקל וגובה ההכנסות צפוי להגיע לכמיליארד שקל.
1 צפייה בגלריה
העיר נתניה 26.4.23
העיר נתניה 26.4.23
העיר נתניה מבט מהים
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג יזמות ונדל"ן אמר עם אישור התוכנית להפקדה כי "כחלק מהיעדים האסטרטגים של החברה לשנים הקרובות בית וגג מרחיבה את פעילותה לפרויקטים משמעותיים וגדולים בנתניה, חיפה, ירושלים וקדימה צורן, במקביל לפעילות בלב אזורי הביקוש בגוש דן ובתל אביב בפרט".
רונית אשד לוי, מנכ"לית אפריקה התחדשות עירונית, מבית אפריקה ישראל מגורים: "לנתניה פוטנציאל נדל"ני גבוה שמימושו נמצא במגמת צמיחה משמעותית בשנים האחרונות. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם העירייה, עם חברת אפריקה ישראל מגורים ועם חברת "בית וגג" בפרויקט הזה. החלטת הוועדה המחוזית להמליץ על הפקדת התוכנית מהווה צעד משמעותי בדרך למימוש הפרויקט".