עכשיו זה רשמי: מסעדת מסה היוקרתית, שהייתה אייקון ישראלי בתחום המסעדנות ונסגרה בחודש מרץ האחרון, פורקה. בין השאר בשל משבר הקורונה וההפגנות נגד ההפיכה המשפטית שמתקיימות כבר חודשים, ולטענת הבעלים שיתקו את המסעדה.
מור אשכנזי, אחד מהבעלים, אמר בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב כי "כל הציוד נתרם לבית השנטי". באת כוח המסעדה, עו"ד ליזה חדש, ציינה כי "לא נותר דבר במסעדה", כשהשופט חגי ברנר הורה על פירוק חברת "מזל וברכה-הסעדה", שהפעילה את מסעדת מסה ומינה את עו"ד גיא אידו מפירמת גורניצקי GNY לתפקיד הנאמן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מסעדת מסה
מסעדת מסה
מסעדת מסה
(צילום: דניאל לילה)
במרץ האחרון פורסם לראשונה שמסעדת מסה נסגרת לאחר כמעט 20 שנה בפתאומיות. המסעדה הוקמה ברחוב הארבעה בתל אביב בתחילת שונות ה-2000, ורשמה הישגים בינלאומיים ובהם דירוג כאחת מ-80 המסעדות היפות ביותר בעולם.
בסוף אפריל פנתה החברה שהפעילה את המסעדה לבית המשפט לצורך קבלת צו פתיחת הליכים לפירוק החברה. במסגרת הבקשה טענה המסעדה כי בעליה "הזרימו סכומי עתק לחברה, אולם כל המקורות להפעלת החברה אזלו".

"הפסדים בשל ההפגנות"

בתצהיר של אשכנזי לבית המשפט הוא ציין כי בשל הקורונה המסעדה השביתה כליל באותם חודשים את פעילותה למשך תקופה ארוכה. הלכה למעשה, המסעדה הייתה סגורה ממרץ 2020 ועד יולי 2021, ללא כל הכנסה. בתצהירו מתייחס אשכנזי גם להפגנות בתקופה זו, שנראה שהכריעו את גורלה של המסעדה: "אם לא די בכך, חווה המדינה משבר נוסף בחודשים האחרונים אשר יש בו כדי להשליך באופן ישיר על פעילות המסעדה. נוכח ההפגנות שמתקיימות מספר מטרים ממיקום המסעדה וסגירת הכבישים בצומת קפלן, נחסמה הגישה באופן מלא לרחוב הארבעה ולמסעדה. זאת, בפרט בסופי שבוע שאלו הימים בהם היה לוח ההזמנות של המסעדה מלא.
"יצוין בנקודה זו כי בסופי שבוע הפדיון היומי של המסעדה היה גבוה ביותר, ואיזן את הפעילות השבועית. נוכח ההפגנות החוזרות והנשנות, המסעדה הפסידה מאות אלפי שקלים בתזרים השוטף מדי סוף שבוע, ובמצטבר הסתכמו ההפסדים לסכומים שלא ניתן לנהל עימם את התזרים ולעמוד בהוצאות שוטפות".
עו"ד גיא אידועו"ד גיא אידוצילום: יהונתן בלום


עוד ציין אשכנזי כי לחברה חובות רבים, בין השאר חוב שכר עבודה לעובדי החברה בגין חודש פברואר 2023, וכן מחצית מרץ, וכן תשלומי גמר חשבון לעובדים, חובות לספקים בסך של מאות אלפי שקלים, וחובות בגין הלוואות בעלים בסך של למעלה מ-1.5 מיליון שקל. אשכנזי סיכם וציין: "ביום ראשון, 12 במרץ 2023, היה זה יום פעילותה האחרון של המסעדה, הדלתות נסגרו ועובדי המסעדה פוטרו".