החל מ-1 באפריל מחיר המטרה של החלב (המחיר שמשלמות המחלבות לרפתות) יירד ב-6.65 אגורות לליטר ויעמוד על 2.426 שקלים לליטר. זאת, בהתאם להסכם שנחתם בעבר עם הרפתנים. גם בפעימת העדכון האחרונה שהייתה ברבעון הקודם ירד מחיר המטרה של החלב ב-2.5 אגורות. כך שבשתי הפעימות האחרונות הוזל מחיר החלב הגולמי אותו משלמות המחלבות לרפתנים ב-9.15 אגורות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
אין כאן בשורה לצרכנים בדמות הורדת מחירי מוצרי החלב מכיוון שלא מדובר ברווח למחלבות, אלא בקיזוז חלקי בלבד מהפער שנותר לרעתן, בגין אי-עדכון מחירי מוצרי החלב שבפיקוח במשך תקופה ארוכה, בעוד שמחיר המטרה - חומר הגלם שלהם, עלה בהתמדה ושחק את הכדאיות הכלכלית שלהם לייצור המוצרים.
1 צפייה בגלריה
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
חלב תנובה 1 ליטר בקרטון
חלב
(צילום: יריב כץ)
כתוצאה מכך מחלבת טרה הפסיקה לייצר שקיות חלב מפוקח וצמצמה מאוד את ייצור החמאה. למרות שמחיר המוצרים המפוקחים עלה לאחרונה ב-4.9% - לפי נוסחת עדכון מחירי מוצרי החלב המפוקח, הם אמורים לעלות בקרוב בעוד 16% כדי להדביק את הפער בין עליית מחירי החלב הגולמי למחירי מוצרי החלב שבפיקוח שהוקפאו לתקופה ארוכה.
לדברי רחל בורשבסקי, כלכלנית של התאחדות מגדלי הבקר, למרות ההפחתות במחיר המטרה המחלבות עדיין נמצאות בחוסר מול מחיר מוצרי החלב המפוקחים שלא עלו. ההפחתה כעת מקזזת חלקית את הפער שנותר להן. לדבריה, הירידה כעת במחיר המזון לבעלי החיים שמהווה רכיב חשוב במחיר המטרה לא הייתה משמעותית וכמעט לא השפיעה על החישוב הנוכחי.