1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום ברחובות קיבל לאחרונה תביעה שהגיש אדם נגד ידידה שלו, שלוותה ממנו 40 אלף שקל וסירבה להחזיר אותם עד שתסתדר כלכלית. הרשמת נעמה פרס קבעה שגרסתה קרסה בדיון, ועליה להחזיר את מלוא הסכום.
ב-2017 הכיר התובע את האישה בקאנטרי ביבנה שבו עבד באותה תקופה כמאמן. לדבריו, הם הפכו לידידים טובים אך לא היו בני זוג. לטענתו, בינואר 2019 הוא הלווה לה 40 אלף שקל והבהיר לה כי עליה לפרוע את החוב בתוך חצי שנה. היא הסכימה וכביטחון רשמה לפקודתו שיק בגובה ההלוואה, שהתאריך הנקוב עליו הוא ספטמבר 2019.
לדבריו, במרץ 2020 הוא ביקש את החזר ההלוואה אך נענה בסירוב, ולכן הודיע לה כי ייאלץ לפדות את השיק. בתגובה היא ביטלה את הצ'ק והוא נאלץ לפנות להוצאה לפועל. לאחר שהגישה התנגדות לביצוע הצ'ק, עברה התביעה לבית המשפט.
עו"ד זהבה סלמוןעו"ד זהבה סלמוןצילום: הדר ארט
הנתבעת טענה שידידה הציע לה את שירותיו כמאמן כושר ומאז נרקמו ביניהם יחסי חברות קרובים, שכללו גם יחסי אישות. לטענתה, היא הייתה היחידה ששילמה מכיסה על הבילויים המשותפים של השניים ועל רכישת מתנות שיועדו עבורו ועבור וילדיו, והוא ניצל אותה. לטענתה, כחלק מיחסים אלה, בשל מצבה הכלכלי, היא לוותה ממנו סכומי כסף שונים.
היא התעקשה שלא סוכם ביניהם על תאריך ספציפי שבו היה עליה להחזיר את ההלוואה. לשיטתה, הוסכם שהתובע יוכל להפקיד את הצ'ק רק כאשר מצבה הכלכלי ישתפר, מה שלא קרה עד עצם היום הזה. היא הוסיפה שנוכח מערכת היחסים הזוגית, היא האמינה לתומה כי אין מדובר בהלוואה.
אבל הרשמת נעמה פרס קיבלה את התביעה במלואה וקבעה שהנתבעת לא הוכיחה שהתנאי המוסכם להפקדת הצ'ק היה רק לאחר שמצבה הכלכלי ישתפר. נקבע שלפי עדות התובע, שהייתה מהימנה, הצדדים הסכימו על תקופת זמן קצובה לפירעון ההלוואה, שלא תעלה על חצי שנה, וזאת בשל צרכיו האישיים. ואכן, בחלוף חצי שנה ממועד מתן ההלוואה, ומשהתערערו היחסים בין הצדדים, הוא דרש ממנה מספר רב של פעמים להחזיר לו את הכסף.
לאור זאת, הפקדת הצ'ק על ידי התובע נעשתה כדין, שכן התנאי למסירתו היה כבטוחה לפירעון ההלוואה. במקביל דחתה השופטת את טענות הנתבעת שלפיה התובע ניצל אותה כספית ומינית: "התרשמתי כי הנתבעת רצתה להיות בקשר קרוב עם התובע וכי מתכונת הקשר כפי שהוכתבה על ידי התובע היה נוחה לה". בסיכומו של דבר נקבע שהתובע רשאי לחדש את הליכי ההוצאה לפועל לגביית הצ'ק.
• לקריאת ההחלטה המלאה – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין • עו"ד זהבה סלמון עוסקת בהוצאה לפועל • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין