1 צפייה בגלריה
אישה נערה ילדה צעירה דיכאון אילוס אילוסטרציה
אישה נערה ילדה צעירה דיכאון אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית המשפט למשפחה בפתח תקווה הכריע לאחרונה בסכסוך משמורת בין בני זוג גרושים וקבע שמאחר שהאישה התעלמה מצו בית משפט - היא תראה שלושה מארבעת ילדיה רק בסופי שבוע.
האב הגיש תביעה בעניין הקטינים ביוני 2022 שבמסגרתה עתר לאחריות הורית משותפת, חלוקת זמנים שווה וסעדים אחרים. בד בבד הוא הגיש בקשה דחופה לצו מניעה שיאסור על האם להעתיק את מגורי הילדים מחוץ ליישוב שבו הם גרים כיום. ביוני 2022 ניתן צו מניעה האוסר על האישה להעתיק את מקום מגורי הילדים עד להחלטה אחרת.
באוגוסט 2022 דיווח האב כי האישה עזבה את הבית ביישוב, שכרה דירה ביישוב מרוחק, מנהלת רישום של הבת הבכורה למוסד חינוכי שם ומסיתה את הילדים כנגדו. הוא טען שפעולותיה מהוות הפרה בוטה של הצו השיפוטי שניתן ויש להורות לה לחדול מכך. באוקטובר 2022 הוא הגיש בקשה בהולה שבה טען כי האם מערבת את הבכורה בהליך המשפטי. בית המשפט מינה לקטינה אפוטרופוסא לדין שאישרה את הדברים.
מערכת היחסים בין הצדדים המשיכה להידרדר, עוצמת הסכסוך גברה וכך גם מצוקת הילדים. בדצמבר 2022 עדכן הגרוש כי האם חטפה את הקטינים ליישוב המרוחק, ושהם לא הלכו למסגרות, לא לגן ולא לבית הספר.
בהחלטה מפברואר 2022 קבע בית המשפט כי האם מבזה את החלטות בית המשפט ופוגעת בטובת הקטינים באופן קשה. בסוף אותו חודש התקיים דיון נוסף, ולמחרת הגיש האב הודעת עדכון מהותית שלפיה בסיום הדיון לקחה האישה את שלושת הילדים ללינה ביישוב המרוחק והם לא הלכו לבית ספר.
עו"ד נטלי זץ-חורשעו"ד נטלי זץ-חורשסם יצחקוב
השופטת שירלי שי כתבה כי מדובר בבני זוג לשעבר שעצימות הסכסוך ביניהם גבוהה וקיצונית. היא הוסיפה שהאישה אינה מקיימת החלטות שיפוטיות פעם אחר פעם, עושה ככל העולה על רוחה, לא רואה את חלקה בסיטואציה ובעיקר לא מוכנה לקחת אחריות, ולו הקטנה ביותר, תוך פגיעה ישירה של הילדים.
בפסק הדין צוין שכיום בפועל האישה גרה ביישוב המרוחק, הבת הגדולה גרה עימה ופוקדת שם מסגרת חינוכית. הגרוש, מנגד, גר בדירה של בני הזוג ביישוב הקודם וכך גם שלושת הילדים הצעירים. זמני השהות של האם עם הקטינים מתקיימים בדירת הצדדים.
נקבע שלא ניתן להמשיך במצב הקיים שכן בשל המרחק, בימים שבהם האם לנה עם הילדים היא יוצאת מוקדם בבוקר חזרה ליישוב שלה והקטינים נאלצים לקום בבוקר לבד ולארגן את עצמם למסגרות החינוך ללא נוכחות מבוגר, ולא פעם הם מאחרים. כמו כן, מפאת המרחק הרב שבין היישוב בו גרה האם לבין בית האב, לא ניתן לחלק את זמני השהות בין הצדדים באופן שיכפה על הילדים לשהות בדרכים שעות רבות.
לכן השופטת הורתה שכל עוד האישה גרה ביישוב המרוחק, הילדים יגורו עם אביהם במהלך הימים א'-ו' בכל שבוע. עוד נקבע כי הם ישהו עם האם בשלושה סופי שבוע ברצף, ועם האב בכל סוף שבוע רביעי. האישה חויבה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האב: עו"ד לוסי מאיר • ב"כ האם: עו"ד רן בנימין • עו"ד נטלי זץ-חורש עוסקת בדיני משפחה • הכותבת לא ייצגה בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין