ציר יגאל אלון בתל אביב בדרך להפוך לצפוף יותר, לאחר ששני מגה פרויקטים קיבלו אור ירוק לצאת לפועל. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו אישרה אתמול באופן סופי פרויקט של חברת מבנה נדל"ן, הכולל הקמת 3 מגדלי מגורים ומשרדים בני 47 קומות כל אחד ברחוב העסקים המרכזי שבעבר המזרחי של איילון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
במקביל, ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה בתחילת השבוע ערר שהוגש נגד תוכנית "מתחם טרה" להקמת 4 מגדלים ושטחי תעסוקה ומסחר על חורבות מפעל טרה, בין רחוב יגאל אלון לציר נתיבי איילון, מול מגדלי עזריאלי. בכך, למעשה, יכול הפרויקט לצאת לדרך.
1 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט מיטב שלב ב' בתל אביב
הדמיית פרויקט מיטב שלב ב' בתל אביב
הדמיית פרויקט מיטב שלב ב' בתל אביב
( הדמיה: משרד דני קייזר אדריכלים)
הפרויקט של חברת מבנה נדל"ן כולל מגדל מגורים עם 400 יחידות דיור ושני מגדלי תעסוקה, זאת בנוסף למבנה תעסוקה של בניין "המשביר המרכזי" אותו התוכנית הגדירה כבניין לשימור. מדובר בשטח כולל של כ-18 דונם ובזכויות בנייה של כ-41 אלף מ"ר למגורים וכ-125 אלף מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה. שווי הפרויקט בספרי החברה, טרם אישור הוועדה, נאמד ב-690 מיליון שקל.
הפרויקט, המכונה "המיטב שלב ב'", יוקם בין הרחובות יגאל אלון ממערב לשכונת בצרון, רחוב עמינדב מדרום ורחוב מיטב ממזרח. מחברת מבנה נדל"ן נמסר היום כי בהמשך לאישור התוכנית, בכוונתה לפעול בתקופה הקרובה לקידום התחלת תהליכי ההקמה והבנייה של המגדלים. זאת לצד פרויקט הסוללים שמקדמת החברה בסמוך, הכולל שני בניינים עם 360 דירות ו-68 אלף מ"ר למשרדים. בנוסף, הושלמה הקמתו של פרויקט המיטב שלב א', במסגרתו הוקמו 170 יחידות דיור ברחוב עמינדב.
לדברי יורם גת, סמנכ"ל הנדסה בקבוצת מבנה, "ציר יגאל אלון הוא ציר במיקום מרכזי בלב העיר תל אביב, הנהנה מנגישות תחבורתית עם קירבה לתחנת הרכבת וכן לתחנות העתידיות שיוקמו במסגרת הרכבת הקלה לתל אביב ופרויקט המטרו, וכן קירבה לאזורי התעסוקה והמגורים המרכזיים ובעל ביקושים גבוהים ויציבים".

אור ירוק למגדלים במקום מחלבות

בתוך כך, כאמור, ועדת המשנה לעררים דחתה ביום שני האחרון ערר שהוגש לפני כשנה נגד תוכנית "מתחם טרה", שאותה יזמה החברה המרכזית למשקאות, זכיינית קוקה קולה בישראל ובעלת מחלבות טרה, שבשליטת משפחת ורטהיים, לפני כעשור. התוכנית, שחלה על חורבות המפעל בשטח כולל של כ-23 דונם, תחומה על ידי רחוב נח מוזס בצפון, נתיבי איילון ממערב, רחוב יגאל אלון ממזרח ושטח דרך לרמפת הירידה לנתיבי איילון מדרום.
התוכנית, שקודמה מאז 2013, אושרה להפקדה ב-2019 והופקדה ב-2021, כוללת 4 מגדלים בני 40-65 קומות עם 663 דירות, לצד שטחי תעסוקה ומסחר. שני מגדלים מתוכננים להיבנות בצמוד לרחוב יגאל אלון, ושניים בצמידות לנתיבי איילון. ליד המגדלים הצמודים לרחוב יגאל אלון מתוכנן בניין בן 10 קומות עם חזית מסחרית. כמו כן, התוכנית מאפשרת המרת שטחי התעסוקה לטובת הקמת 256 דירות עבור דיור להשכרה ארוכת טווח (לפחות 100 יהיו במחיר מופחת) או לשימושי מלונאות.
הגישה לתוכנית מתוכננת מתחנת רכבת השלום ומתחנות המטרו העתידיות שיוקמו בצומת יגאל אלון ודרך השלום. את הערר הגישו שלושה מחברי הוועדה המחוזית - נציג משרד התחבורה, נציגת איגוד האדריכלים ונציגת הגופים הירוקים - שטענו כי הכניסה הדרומית למתחם והיציאה מהחניון לנתיבי איילון יגרמו לפגיעה בתנועה ולמפגע בטיחותי חמור.
לערר הצטרפו גם בעלי זכויות במתחם טרה הדרומי, אשר יוצגו על ידי עוה"ד אבי בן יעקב, לוטם אזולאי ויוספה כהנא וינקלר ממשרד וקסלר ברגמן, וטענו מנגד כי הבנייה בקרבה לנתיבי איילון לא תמנע את הרחבת הכביש בעתיד, וכן לא תמנע את פעולות התחזוקה בו. בוועדת המשנה להתנגדויות דחו את הערר בנימוק שלפיו התוכנית מספקת פתרונות תחבורתיים ראויים. מאחר שהתוכנית אושרה למתן תוקף והערר נדחה - ניתן יהיה להגיש בקשות לקבלת היתר בנייה להקמת הפרויקט.