שאריות חומר רעיל בהאגן דאז וניל: חברת ג'נרל מילס ישראל הודיעה הערב (ה') על ריקול (החזרה יזומה) של "גלידת שמנת משובחת בטעם וניל" האגן דאז במשקל 473 מ"ל/425 גרם בגלל הימצאות שאריות של אתילן אוקסיד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אתילן אוקסיד הוא חומר הדברה מסרטן שמשמש לחיטוי ועיקור ציוד רפואי וציוד במפעלים. הוא נמצא בחומרי ניקוי וכן משמש להשמדת פטריות וחיידקים. הוא אומנם נדיף, אך הוא אסור לשימוש במזון.
2 צפייה בגלריה
האגן דאז וניל ריקול
האגן דאז וניל ריקול
האגן דאז וניל
(צילום: יח"צ)
ההודעה יצאה (דרך משרד הבריאות, אבל בניסוח של היבואנית) אחרי שבמדינות אחרות כבר הכריזו על ריקול דומה, בין היתר בצרפת, באוסטרליה, בטאיוואן ובסינגפור. חלקן הכריזו על ריקול למוצר כבר לפני כשבועיים. לפי ג'נרל מילס ישראל החברה קיבלה את ההודעה מהיצרן היום. גם בצרפת ההודעה פורסמה היום.
בהודעה נמסר כי "ג'נרל מילס ישראל, היבואן הרשמי של מוצרי האגן דאז צרפת בישראל, אוסף את המוצר עקב הימצאות שאריות של אתילן אוקסיד שאותרו בבדיקה של היצרן באחד מחומרי הגלם המשמשים לייצור הגלידה.
2 צפייה בגלריה
האגן דאז וניל ריקול
האגן דאז וניל ריקול
הכיתוב על החלק האחורי של אריזת הגלידה
(צילום: יח"צ)
"ציבור הלקוחות מתבקש שלא לצרוך את המוצר מתאריכי התפוגה הבאים: 3 ו-21 באוגוסט 2022 וגם: 18 בינואר, 7 במרץ; 9 ו-23 באפריל 2023. ברקוד מוצר: 74570004003. יצרן: האגן דאז צרפת; יבואן: ג׳נרל מילס ישראל בע"מ. לצורך החזרת המוצר וקבלת זיכוי לצרכן יש ליצור קשר טלפוני עם שירות הצרכנים: 1-800-224-674.
"החברה פועלת לאסוף את המוצרים מהמדפים באופן מיידי בתיאום עם שירות המזון מחוז מרכז במשרד הבריאות", נכתב בהודעה.
בפרסומים בצרפת, החברה הצהירה שאתילן אוקסיד אותר בתמצית הווניל בגלידה שמגיעה מאחד מספקי החברה. כן נטען שהכמות עברה במעט בלבד את כמות הסף שניתנת לגילוי בבדיקה.
האגן דאז הוא מותג אמריקני השייך בארה"ב לפרונרי ובשאר העולם לג'נרל מילס. גלידת האגן דאז אומנם מיובאת לארץ על-ידי ג'נרל מילס ישראל, אך חברת ההפצה שלה היא גלידות נסטלה שנמצאת כיום בבעלות פרונרי.