ועד היועצים הפרלמנטריים, בליווי ההסתדרות, הגיע היום (רביעי) להסכמות עם מנכ"ל הכנסת על שיפור בשכרם ובתנאי העסקתם. לפי ההסכמות, אשר צריכות לעבור אישור בוועדה הציבורית ובוועדת הכנסת, שכר היסוד של היועצים יעלה בשיעור של 16%, כמותו לא הועלה שכר כמעט בשום ענף בעת האחרונה, ויתבצע בשתי פעימות: באפריל 2022 הם יקבלו תוספת של 10% ובינואר 2023 תוספת של 6%.
עוד הוסכם על הצמדת רכיב החזר ההוצאות של היועצים למדד, כך שיעלה בשלב זה ב-2.8%. השכר הממוצע של יועץ פרלמנטרי כיום הוא כ-9,000 שקל בחודש ברוטו. השכר יעלה בשתי פעימות ל-10,440 שקל. כמו כן, החליטו הצדדים על שיפור בהסדרי הלינה של היועצים בלילות שבהם פעילות הכנסת מסתיימת בשעות מאוחרות. בכנסת מועסקים כ-330 יועצים פרלמנטריים, לרוב יש שלושה יועצים לחבר כנסת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הכנסת. היועצים יקבלו העלאה
הכנסת. היועצים יקבלו העלאה
הכנסת. היועצים יקבלו העלאה
(צילום: shutterstock)
יצוין כי ההחלטה על העלאת השכר ליועצים התקבלה במקביל לדחיית ההעלאה לעובדים המשתכרים את השכר הנמוך במשחק – המאבטחים, השומרים והסדרנים באירועי ספורט. שכרם היה אמור לעלות ב-5% עד 7.5% ב-1 באפריל, ובשיעור זהה גם ב-1 בספטמבר, אולם שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי לא חתמה עד כה על צו ההרחבה. הוחלט, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, כי שכרם של המאבטחים יועלה רק ב-1 בספטמבר, ובפעימה אחת בלבד בשיעור של 10% עד 15%.
בנוסף, בימים אלה מתחולל מאבק פוליטי על שיעור העלאת שכר המינימום שלפי "עסקת החבילה" שסוכמה עם ההסתדרות, יעלה ב-1.85% בלבד השנה - ל-5,400 שקלים בחודש ול-6,000 שקל בחודש עד סוף 2025. כל שרי העבודה ומרצ, שביקרו את העסקה, הצביעו נגד. העסקה תגיע לאישור בוועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אפרת רייטן, שאמרה כי "דרושים בה שינויים בנושא שכר המינימום".
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס להסכם עם היועצים הפרלמנטריים ואמר: "ההסתדרות גאה במהלך ובהסכם שמסדיר ומעגן את תנאיהם של העובדים שעוסקים בפעילות פרלמנטרית נמרצת בכנסת. זה לא דבר מובן מאליו בתקופה קשה זו להגיע להסכמות על תוספות שכר של 16% ושיפור התנאים הנלווים".
מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב: "שכר היועצים הפרלמנטרים וזכויותיהם בכלל נשחקו מאוד בשנים האחרונות. בעבודה משותפת יחד עם נציגים מטעם היועצים הצלחנו לאחר מאבק של מספר חודשים להביא להסכם שכר ולשיפור תנאי העסקתם בצורה ניכרת".