1 צפייה בגלריה
דיכאון בעבודה
דיכאון בעבודה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בת 35 הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בבת ים תביעה נגד שירותי בריאות כללית, כבעלים של בתי החולים "בילינסון" ו"מאיר", בטענה שאלה התרשלו בטיפול בה אחרי לידת בנה, באופן שהפך אותה לעקרה ואילץ אותה להסתייע בטיפולי פונדקאות שעלותם מאות אלפי שקלים על מנת להביא ילדים נוספים.
באמצעות עוה"ד אלעד ג'ובני ושי נתן היא סיפרה שבפברואר 2021 היא ילדה את בנה הבכור בניתוח קיסרי שבוצע ב"מאיר". לדבריה, מיד לאחר הלידה היא החלה לסבול מדימום נרתיקי קשה ומשכך הופנתה להליכי היסטרוסקופיה (החדרת סיב אופטי אל הרחם במטרה לצפות במתרחש שם).
הליכים אלה, לדבריה, אבחנו שנותרו ברחמה שאריות שליה מלידת בנה. בהיסטרוסקופיה האחרונה שעברה ב"בילינסון", בדצמבר 2021, התגלה שחלל הרחם נצפה כשהוא חסום לחלוטין. התברר ששאריות השליה גרמו להידבקויות תוך רחמיות, אשר גרמו לתובעת ללקות בתסמונת "אשרמן" המתבטאת בהפסקת המחזור החודשי ועקרות.
"אם לא די בכאבים העזים מהם סבלה התובעת, תחושת אי הנוחות והחשש הרב שהיה מנת חלקה, הרי שעל אף ניסיונותיה הרבים לא עלה בידי התובעת להרות באופן טבעי", נכתב בתביעה.
על פי התביעה, בשל רשלנות בתי החולים היא נאלצה, ועודנה נאלצת, לעבור סדרת טיפולי שאיבת ביציות המלווים בכאב רב ואשר גובים ממנה מחיר נפשי כבד – במטרה להביא ילד נוסף לעולם בהליך פונדקאות. היא צירפה חוות דעת רפואית שלפיה הליך פונדקאות עולה כ-300 אלף שקל. המומחית לגינקולוגיה החתומה על חוות הדעת קבעה כי מתקיים קשר סיבתי מובהק בין עקרותה לבין רשלנות בתי החולים. "אני בדעה שהיה כאן כשל בטיפול ובשימוש מושכל בכלים שעמדו לרשות הרפואה", כתבה.
היא הוסיפה כי אין מחלוקת שרופאי "מאיר" ו"בילינסון" התרשלו וגרמו לנזק בלתי הפיך. לטענתה לתובעת נכות צמיתה בשיעור של 30% בשל העקרות. מומחה נוסף מטעם התובעת, בתחום הפסיכיאטריה, קבע שהיא סובלת בשל האירועים מתסמיני חרדה ודיכאון העולים כדי 15% נכות נפשית.
התובעת עצמה חידדה כי מדובר ברשלנות משולבת של שני בתי החולים. כך, בעוד שהצוות הרפואי ב"מאיר" התרשל כשהותיר ברחמה שאריות שליה, הצוות של "בילינסון" העצים את נזקיה כשגרם לה לעבור מספר רב ובלתי הגיוני של הליכי היסטרוסקופיה - 11 פעמים בתוך 15 חודשים. לטענתה, טרם האירועים היא הייתה בריאה בגופה ובנפשה, מלאת מרץ וחדורת רצון להצליח בחייה, אך כעת היא סובלת מייסורים נפשיים על עקרותה, דבר שניתן היה למנוע לולא רשלנות הרופאים.
בנסיבות אלה היא דורשת התובעת מ"כללית", כבעלת בתי החולים, פיצוי על שלל נזקיה שמתבטאים בין היתר בהפסדי השתכרות, עלות טיפולי הפריה ופונדקאות, וכן כאב וסבל.
מבית החולים "בילינסון" נמסר בתגובה: "תגובת בית החולים תינתן בבית המשפט". מהמרכז הרפואי "מאיר" נמסר בתגובה: "הפנייה הגיעה לבית החולים לפני ימים בודדים ועדיין אין באפשרותנו לתת מענה בשלב זה, אנו נעמיק ונבדוק את הטענות ונתייחס לממצאים במסגרת ההליך המשפטי".
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד אלעד ג'ובני ועו"ד שי נתן • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין